تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تیر خلاص به آموزش‌وپرورش نزنیم

به گزارش خبرگزاری تسنیم، یکی از مخاطبان این خبرگزاری درباره دیدار وزیر آموزش‌وپرورش با آقای مقصود فراستخواه عضو هیئت علمی موسس پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی در استودیو الفبای مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش وپرورش نکاتی را مورد توجه قرار داده است.

بیشتر بخوانید:

9 خط‌مشی برای ارتقای آموزش‌‌وپرورش/گسست عوامل اجرایی در مدارس

در متنی که این مخاطب برای خبرگزاری تسنیم ارسال کرده، آمده است:

وزیر آموزش‌وپرورش باجناب مقصود فراستخواه عضو هیئت علمی موسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی نشستی داشت که در این دیدار جناب وزیر قضاوتی را نسبت به عملکرد آموزش وپرورش در عرصه مهارت‌های اجتماعی وسبک زندگی داشت که با گزارش عملکرد مسئولان و کارشناسان در این عرصه متفاوت است. جناب وزیر از ابتدا گویا در برابر دکتر فراستخواه منتقد به نظام آموزشی پرچم تسلیم وهمراهی را بالا بردن تا گفتگوی همدلانه‌ای شکل گیرد و شاید این خود از مهارت‌های اجتماعی است.

اینگونه قضاوت‌های غیرکارشناسانه بدون پشتوانه پژوهشی و کارشناسی از معضلات فرهنگی جامعه است و سبب می‌شود تصور ذهنی جامعه، دولت و دستگاه‌های نظارتی به ویژه سازمان برنامه وبودجه شکل بگیرد، با این تصور ذهنی اختصاص منابع به آموزش وپرورش را هدررفت منابع بدانند و با تخصیص منابع بر آموزش وپرورش منت بگذارند.

سوال از آقای وزیر این است شما که مدعی حافظه محوری و آموزش در سطح اولیه دانشی هستید این با رویکرد مسئله محوری در تالیف کتب درسی مغایرت دارد حرف مولفان کتاب درسی را قبول کنیم یا سخن جنابعالی را؟

سخن مسئول مرکز سنجش را بپذیریم که اعلام می‌کند سوالات امتحانات هماهنگ دانشی نیست بلکه مفهومی است یا حرف شما را؟ جامعه مخاطب شما به گفته شما اعتماد کند یا به گزارش عملکرد کارشناسان؟

از سال 89-90 وبه بعد کتاب‌های تفکر و پژوهش،‌سبک زندگی و کارگاه تولید کارآفرینی برای کسب شایستگی مهارت تفکر و مهارت‌های اجتماعی بر دروس گذشته اضافه شد وحوزه آداب ومهارت زندگی وخانواده به عنوان یک حوزه مستقل با رویکرد تلفیقی به برنامه درسی اضافه شد و حوزه‌های تربیت بدنی وسلامت نیز عهده‌دار مهارت‌های اجتماعی در موقعیت‌های پرخطر است.

گرچه همه این اقدامات در گام‌های اولیه است ولی ادامه و تعمیق این کار احتیاج به حمایت مولف، مدرسه، معلم و دانش آموز در سطح نخبگانی، میانی وعموم جامعه دارد و خودزنی‌های وزیر تیر خلاص بر این اقدامات در فضای اجتماعی است.

نکته دیگر اینکه  ظرفیت استودیو الفبا باید در تحقق سند تحول بنیادین باشد و از افرادی دعوت شود که سند تحول را غیردمکراتیک،آرمانی و ایدئولوژیک ندانند انتظار این است که همه منابع باهمه ظرفیت‌های وزارتخانه در راستای تبیین، اشاعه، طراحی موقعیت، توانمندسازی معلمان و تقویت عزم جامعه برای اجرای سند تحول بنیادین بسیج شود.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تیر خلاص به آموزش‌وپرورش نزنیم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..