تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




شهرستان تایباد رتبه اول جابه جایی مسافر و رتبه چهارم جابجایی بار در کشور

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی اعلام کرد؛

شهرستان تایباد رتبه اول جابه جایی مسافر و رتبه چهارم جابجایی بار در کشور را دارد.به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛نصری مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی در بازدید از پایانه مرزی دوغارون گفت: حمل و نقل از جمله بخش‌های زیربنایی اقتصادی کشور است که فرآیند توسعه اقتصادی را تحت تاثیر قرارداده و عامل مهم توسعه اقتصادی و اجتماعی و از شاخص‌های مهم توسعه یافتگی محسوب می‌شود.
وی ادامه داد:ساخت وتوسعه زیربنا‌های حمل ونقل کشور بسیار حائز اهمیت است ودراین راستا، احداث قطعه ۱ باند دوم محور تایباد- تربت جام به طول ۱۱ کیلومتر درمرز دوغارون، باهدف تقویت شبکه ترانزیتی کشور و به بهبود وضعیت مبادی ورودی ترافیک از کشور افغانستان و مرز دوغارون کمک شایانی شده است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی خاطرنشان کرد: توسعه متوازن مناطق محروم و مرزی، افزایش ظرفیت مسیر و ارتقاء‌سطح سرویس راه از دیگر اهداف و مزایای بهره‌برداری از این محور بوده است.

 نصری  گفت: بهسازی و تجهیز محور حمل و نقل موجب پویایی و توسعه بخش حمل و نقل کشور، افزایش صادرات وترانزیت ورونق اقتصادی کشوراست.

دوغارون مرز طلایی صاردات به افغانستان و کشور‌های آسیای میانه است
 شرافتی فرماندارتایباد هم در ادامه این بازدیدگفت: شهرستان مرزی تایباد با وجود گمرک، پایانه مرزی، بازارچه مرزی و منطقه ویژه اقتصادی در دوغارون، دروازه و مرز طلایی صاردات خراسان و کشور به افغانستان و کشور‌های آسیای میانه است.

وی با اشاره به موقعیت استراتژیک شهرستان تایباد افزود: باتوجه به این که محور‌های مواصلاتی این شهرستان روزانه شاهد تردد تعداد بی شماری وسائط نقلیه ترانزیتی و مسافری بین المللی است، باید مورد توجه بیشتر مدیران و مسئولین قرارگیرد و محور‌های مواصلاتی تایباد مهمترین کریدور غرب به شرق کشور می‌باشد.

فرماندار نایباد گفت :مرزدوغارون به عنوان دروازه مهم اقتصادی درتوسعه روابط بین المللی وتجاری، چشم انداز ارزنده‌ای از کشور جمهوری اسلامی ایران برای، صادرات، ترانزیت، تردد مرزی، تجار و اتباع خارجی است.

شرافتی گفت: نقش و اهمیت این معبرمرزی، مرز زمینی دوغارون در مبادلات مرزی بسیارمهم است و روزانه ۵ هزار نفر از این مرز تردد می‌کند.

وی افزود: کسب رتبه‌های برتر مرز دوغارون در تردد مرزی از راه زمینی را مدیون امنیت و تسهیل و تسریع فعالیت‌های واحد‌های مستقر در گمرک دوغارون می‌دانیم.

فرماندار تایباد تصریح کرد:پیاده سازی طرح گمرک الکترونیک و استقرار تجهیزات کنترلی مدرن باعث شده این گمرک به عنوان یکی از پیشرفته‌ترین گمرک مرزی درکشورباشد

شرافتی گفت:تمام امورات گمرکی از جمله ترانزیت، صادرات، واردات در این گمرک توسط سامانه جامع گمرکی انجام می‌شود و تشریفات گمرکی این رویه را به صورت الکترونیکی انجام می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد:وجود گمرک دوغارون در این شهرستان به عنوان یکی از مهمترین و برترین گمرکات ایران حدود ۱۰۰ سال قدمت دارد ودر حال حاضر بیش از ۵۰ درصد کالا‌های صادراتی ولایت هرات کشور افغانستان، از این گمرک و مرزدوغارون صورت می‌گیرد.


فرماندار افزود: هم اکنون روزانه حدود ۹۰۰ دستگاه کامیون ترانزیت وصادرات دراین مرزمهم تردد می‌کنند.

انتهای پیام//ز. ج




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «شهرستان تایباد رتبه اول جابه جایی مسافر و رتبه چهارم جابجایی بار در کشور»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..