تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تحصیل ۶ هزار طلبه در دوره های تحصیلی تابستان

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛آیت الله علیرضا اعرافی ،مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور،ظهر امروز در مراسم افتتاحیه سال تحصیلی مرکز فقهی امام علی(ع) با اشاره به اینکه در فصل تابستان 17 هزار طلبه به فعالیت تحصیلی و علمی اهتمام داشته و در دوره‌های مختلف حضور یافته اند،گفت: تحصیل 6 هزار طلبه در دوره‌های تحصیلی تابستان از دیگر اقداماتی است که موجب کوتاه شدن دوره تحصیل خواهد شد.

وی از بازنگری تقویم تحصیلی حوزه علمیه خبر داد و افزود: در این تقویم 40 روز در اختیار مدیران قرار گرفته و 170 روز تحصیلی نیز مد نظر قرار گرفته است که این تعداد روز نیز افزایش می یابد.

مدیر حوزه‌های علمیه با تاکید بر اینکه تحصیل علم باید همراه با رشد اخلاقی و تربیتی باشد،خاطرنشان کرد: درس خواندن، مقابله با دشمنان و دیگر مجاهدت‌ها از نوع مجاهدت‌های درونی است که شناخت یافتن به درون مسئله سختی است و اگر فعالیت تحصیلی همراه با این شناخت نباشد، دنیای درون به میدان تاخت و تاز شیطان تبدیل می شود.

وی با اشاره به اینکه علوم انسانی و اجتماعی دنیایی به عنوان رقیبی برای دین خلق شده است،تصریح کرد: اینکه گفته شود حوزه نباید به این علوم کار داشته باشد اشتباه است علوم انسانی اجتماعی با نظریاتی آمیخته شده که می خواهد جایگزین دین شود.

مدیر حوزه‌های علمیه با اشاره به اینکه نباید نسبت به این علوم ساده انگاری داشت یا آنها را کنار گذاشت،افزود: باید با تکیه بر توان مجتهدان و صاحب نظران اندیشه دینی غنی تر عرضه شده و ابواب فقهی با مسائل مستحدثه عجین شود.

وی با بیان اینکه دستیابی به شناخت عالم درون و رشد اخلاقی و تربیتی با کلاس‌های چندساعته و دوره‌های بلند مدت محقق نمی شود،اضافه کرد: باید این مهم در مسیر برنامه‌های دقیق و طولانی مدت محقق شود.

اعرافی با تاکید بر اینکه طلاب باید هر روز نسبت به پیشرفت اخلاقی خود توجه داشته و ارزیابی لازم را داشته باشند،عنوان کرد: شرایطی که امروز روحانیت با آن مواجه بوده بسیاری پیچیده شده و چنین شرایطی سنگینی در تاریخ کم نظیر است.

انتهای پیام/ح

تحصیل ۱۷ هزار نفر از طلاب در فصل تابستان/روحانیت با شرایط پیچیده‌ای روبه رو است



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تحصیل ۶ هزار طلبه در دوره های تحصیلی تابستان»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..