تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




25 کانال شکنی شاخص با اهرم پمپاژ نقدینگی

 امروز نیز بورس تهران به سبب یورش نقدینگی های تازه با رشد چشمگیر، به کانال 133 هزار واحد وارد شد.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، بورس تهران در روزهای اخیر بار دیگر جان تازه ای گرفت. در همین زمینه، رشد بیش از 5 هزار واحدی شاخص بار دیگر رکورد این مولفه را جابه جا کرد تا شاخص به سطح 133 هزار و 646 واحد رسید. به این ترتیب بازدهی بورس تهران از ابتدای سال به حدود 39 درصد رسید .

سیگنال های مثبت میرداماد به حافظ

در حالیکه در مدت اخیر بسیاری در انتظار اتخاذ تصمیم های جدید  دولت در خصوص سیاست های ارزی بودند، شب گذشته بسته جدید ارزی از سوی رییس کل بانک مرکزی تشریح شد. عبدالناصر همتی، ضمن بیان جزییاتی جدید، شناور سازی ارز شرکت های پتروشیمی و معدنی- فلزی را تایید کرد. موضوعی که پیش تر زمزمه آن میان سهامداران شنیده و منجر به افزایش تقاضا در این گروه ها شد.

براساس گفته های رییس کل بانک مرکزی ارز حاصل از صادرات این صنایع از سامانه نیما به بازار ثانویه منتقل شده و به فروش می رسد. بر این اساس کارشناسان معتقدند اختلاف قیمت این دو بازار می تواند نهایتا سودآوری بسیاری از شرکت های صادرات محور بورسی را به همراه داشته باشد.

تاخت بی محابای ارزش معاملات

بسیاری از تحلیلگران اقتصادی بر این باورند اتخاذ این سیاست ها علاوه براینکه میتواند به کاهش تلاطم ها در بازار ارز و سکه بینجامد، می تواند نگاه های بسیاری از فعالان این بازار را به سمت بورس روانه کند. دو مولفه گواه بر این موضوع نیز اینروزها حال و احوال دیگری دارد. بر همین اساس، ارزش معاملات بورس روز گذشته به رکورد تاریخی 940 میلیارد تومان نیز رسید که نشان از تحرک بسیار زیاد سهامداران دارد.

اما امروز این رکورد بار دیگر جابه جا شد و ارزش معاملات خرد بورس تهران با رشد حدود 44 درصدی نسبت به روز قبل، به 1940 میلیارد تومان رسید که یک رقم تاریخی برای این بازار به شمار می رود. با این رکود، بازده این بازار نسبت به میانگین یکسال گذشته به محدوده 500 درصد رسید. حجم معاملات نیز با رشد 38 درصدی نسبت به روز قبل 3میلیارد و 668 میلیون سهم رقم خورد.

پتروشیمی و فلزات لیدرهای امروز بورس

اما همانطور که گفته شد عمده نگاه ها این روزها به دو صنعت بزرگ بورسی یعنی محصولات شیمیایی و فلزی- معدنی است. از این رو این صنایع امروز نیز سردمدار رشد شاخص کل بودند و از ساعات پیش از شروع بازار با تقاضای بسیاری همراه بودند. صف نشینی سهامداران در بسیاری از نمادهای کالامحور در حالی صورت گرفت که عمده شرکت های کالایی در صدر این تقاضاها بودند.

بیشترین ارزش معاملات را در میان صنایع بورسی، محصولات شیمیایی با رقم 457 میلیارد تومان به خود اختصاص داد.

 اما در میان شرکتها امروز فولاد مبارکه اصفهان بیشترین ارزش معامله را در اختیار داشت، که رقم این مولفه به 186 میلیارد تومان رسید، بعد از این نماد نیز پتروشیمی پارس با ارزش معاملات 175 میلیارد تومانی قرار گرفت.

امروز بیشترین اثر بر رشد شاخص را نماد "فارس" به ثبت رساند. این نماد که با صف خرید سنگین فعالیت خود را آغاز کرد تحت تاثیر تقاضای بالای سهامداران حقیقی رشد 5 درصدی را رقم زد. با این وجود در ساعات پایانی بازار عرضه سهم از سوی حقوقی ها صف خرید این سهم را تقلیل داد. بعد از آن "فخاس" دومین نماد اثرگذار بود ، که آن هم با صف بیش از یک میلیون سهمی به فعالیت خود در امروز پایان داد.

به دلیل رشد قیمتی روز گذشته امروز برخی نمادها به دلیل افزایش قیمت بیش از 50 درصدی متوقف شدند. شرکت های پالایش نفت تبریز، گروه صنعتی سپاهان ، پتروشیمی فن آوران و زاگرس از جمله این نمادها بودند.

 

خستگی ناپذیری حقیقی ها در صفوف خرید

اما امروز تغییر مالکیت بازار نیز به ارقام جدیدی رسید. حضور بی چون و چرای بازیگران حقیقی در سمت تقاضا طی روزهای اخیر نکته بسیار مهمی به شمار می رود که حاکی از پمپاژ نقدینگی های داغ به بورس است. خالص تغییر مالکیت امروز بورس تهران به 421 میلیارد تومان از سمت بازیگران حقیقی به حقوقی رسید.

بیشترین تغییر مالکیت بورسی امروز مربوط به صنعت محصولات شیمیایی بود و بعد از آن گروه های فلزات اساسی و فرآورده های نفتی قرار گرفتند.

همچنین بیشترین خرید حقیقی ها امروز در نماد "پارس" به ثبت رسید و بعد از آن بیشترین توجه به نماد های "فولاد" و "مبین" بود. در مقابل اما، حقوقی ها بیشترین حمایت را از نماد تازه بازگشایی شده "وبصادر" داشتند و بعد از آن از " ومعادن" و "سپ" حمایت قابل توجهی شد.

نمای کلی بازار حاکی از توجه سهامداران به صنایع و نمادهای بزرگ است. نمادهایی که مستقیما در رابطه با ارز هستند و به نوعی کالامحور به شمار می رود. با وجود رشد این صنایع ، صنایع کوچک امروز با عرضه سهام همراه شده و از رشد به همراه دیگر گروه ها بازماندند. گروه هایی نظیر خودرو، دارویی، قند و شکر و محصولات غذایی امروز روند نزولی داشتند.

 

 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «25 کانال شکنی شاخص با اهرم پمپاژ نقدینگی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..