تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




زایمان زودرس در بارداران مبتلا به اختلال خواب

زایمان زودرس در بارداران مبتلا به اختلال خواب

اشخاص بزرگ‌سال حدود یک‌سوم زندگی خود را در خواب به سر می‌برند و درنتیجه جنین قبل از تولد نیز حدود یک‌سوم از زندگی خود را در خواب است و این میزان تأثیر مهمی بر سلامت آن دارد.

پیش‌ازاین مشخص‌شده است که خوابیدن زنان باردار به پشت به دلیل کاهش میزان اکسیژن و مواد مغذی دریافت شده توسط جفت، برای جنین خطرناک است. اکنون محققان دریافتند در بین مادرانی که به آپنه خواب انسدادی (OSA)، کم‌خوابی و بدخوابی مبتلا هستند، خطر زایمان زودرس بیش از سایر مادران است.

آپنه خواب انسدادی یک اختلال جدی است که در آن تنفس شخص در زمان خواب به‌طور مکرر قطع و مجدداً انجام می‌شود. به گفته محققان این نوع اختلال خواب بیشترین ارتباط را با زایمان زودرس دارد و در چهار مورد از پنج مطالعه بزرگ انجام‌شده در رابطه با زایمان زودرس، به ارتباط بین آپنه خواب انسدادی و زایمان زودرس پرداخته‌شده است.

محققان در این تحقیقات تلاش کردند اطلاعات مهمی را در ارتباط با حفظ سلامت جنین و کاهش میزان زایمان زودرس به دست آورند، باوجوداین هیچ نوع رابطه علت و معلولی برای ارتباط بین اختلال خواب و زایمان زودرس ارائه نکرده‌اند.

گزارش کامل این تحقیقات در نشریه Sleep Medicine Reviews منتشرشده است.

5656




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «زایمان زودرس در بارداران مبتلا به اختلال خواب»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..