تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




استفاده از مواد اولیه بی‌کیفیت صنعت فرش را تهدید می‌کند/ صنعت فرش همچنان در رکود به سرمی‌برد

ساعت: 16:00 منتشر شده در مورخ: 1397/05/14 شناسه خبر: 1394857

عامل توسعه خوشه فرش استان زنجان با اشاره به وضعیت صنعت فرش گفت: صنعت فرش همچنان در رکود به سرمی‌برد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ فیروزه حاج علی اکبری در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره اینکه بحث کاهش میزان صادرات فرش در استان زنجان به فعال شدن برخی از کشورها مانند افغانستان، پاکستان، ترکیه و چین در صنعت فرش برمی‌گردد اظهار کرد: قیمت فرش‌های تولید شده توسط این کشورها در بازار  پایین‌تر عرضه می‌شود که نقش مهمی در کاهش صادرات فرش دارد.

وی بیان کرد: ایران با اعمال تحریم‌های ظالمانه برخی از بازارهای بزرگ فرش را از دست داده که این امر لطمه بزرگی به بازار فرش وارد کرده است.

عامل توسعه خوشه فرش استان زنجان با بیان اینکه سلیقه‌ای عمل  کردن تجار نیز عامل دیگری از افت صادرات بازار فرش بوده است بیان کرد: تجار بیشتر فرش‌هایی که وارد بازار می‌کنند با سلیقه خودشان عمل می‌کنند و این اقدام متناسب با سلیقه مشتریان نیست.

وی با اشاره به افزایش فعالیت برخی از کشورها در صنعت فرش افزود: کشور هند در بحث فرش فعال شده و به بحث رنگ آمیزی و استاندارد سازی در رنگ آمیزی وارد شده و در این زمینه فعالیت خوبی دارد.

حاج‌علی‌اکبری خاطر نشان کرد: در بحث صنایع دستی سنتی بودن تاکید داریم این به شرطی است که سنتی بودن با سلایق بازار وقف داده شود نمیتوان فرشی تولید کرد که در بازار امروز مصرف نشود باید تولیدات براساس نیاز بازار مصرف باشد.

وی ابراز کرد: در حال حاضر با توجه به گسترش آپارتمان نشینی و کوچک شدن خانه‌ها عملا فرش‌های بزرگ کارایی خود را از دست داده است و نیاز بازار بیشتر فرش‌های کوچک است.

عامل توسعه خوشه فرش استان زنجان با تاکید بر کیفیت مواد اولیه استفاده شده در صنعت فرش عنوان کرد: تا زمانی که به کیفیت مواد اولیه و استاندارد بودن رنگ مورد استفاده شده توجهی نشود وضعیت بازار فرش به همین صورت خواهد ماند.

وی عنوان کرد: بیشتر مواد اولیه به غیر از رنگ در داخل تولید می‌شود و بحث تحریم‌ها چندان بر بازار فرش تاثیر ندارد و صنعت فرش بیشتر با داشته‌های داخلی تولید می‌شود.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «استفاده از مواد اولیه بی‌کیفیت صنعت فرش را تهدید می‌کند/ صنعت فرش همچنان در رکود به سرمی‌برد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..