تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




توسعه و اشتغال بهانه‌ای برای تخریب منابع طبیعی/ لزوم استفاده از ظرفیت دماوند برای بومیان منطقه

ساعت: 18:53 منتشر شده در مورخ: 1397/05/14 شناسه خبر: 1394958

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران با بیان اینکه کیفیت جنگل‌های شمال کشور به شدت افت کرده است، گفت: نباید اجازه داد تا برخی به بهانه توسعه و اشتغال منابع طبیعی را از بین ببرند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ حسینعلی ابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ما با بیان اینکه نباید اجازه داد تا برخی به بهانه توسعه و اشتغال منابع طبیعی را از بین ببرند، اظهار کرد: هنگام عبور از محور هراز و مشاهده معادن، این محور چه فرقی با خوزستان دارد؟


وی با اشاره به اینکه مردم در خوزستان به نحوی گرد و خاک می‌خورند و در محور هراز به نحو دیگری درگیر گرد و خاک هستند، افزود: هزاران بهانه برای تخریب منابع طبیعی در مازندران آورده می‌شود که قابل قبول نیست.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران با بیان اینکه وسعت جنگل‌های شمال کشور در گذشته سه میلیون و 500 هزار هکتار بود، ادامه داد: امروزه وسعت جنگل های شمال کشور به زیر 2 میلیون هکتار کاهش یافته است.

این مسئول با اشاره به اینکه 138 هزار هکتار به جنگل‌های شمال کشور اضافه شد، گفت: این موضوع صحت ندارد و کیفیت جنگل‌های شمال کشور به شدت افت کرده است.

ابراهیمی با بیان اینکه چرا پول‌هایی که از دماوند حاصل می‌شود باید در جیب کسانی برود که ارقی به آن ندارند، خاطرنشان کرد: دماوند می‌تواند درآمد پایدار برای بومیان و آملی‌ها داشته باشد و نباید درآمد و فواید آن در جیب عده‌ای خاص برود و انتفاع دماوند باید به شهرستان آمل برسد.

وی با اشاره به اینکه همه در حق دماوند کوتاهی و جفا کردیم، تاکید کرد: مدیریت دماوند باید یکپارچه باشد و تداخل مدیریت‌ها باعث بروز مشکلات امروز شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران در پایان با تاکید بر اینکه محیط زیست مکانی برای سیاسی کاری، یک قوم و قبیله و عده‌ای خاص نیست، گفت: زمانی که منابع طبیعی آتش می‌گیرد برای اطفای آن تمامی نهادها و دستگاه‌ها موظف به یاری رسانی هستند و وظیفه یک نهاد خاص نیست.


انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «توسعه و اشتغال بهانه‌ای برای تخریب منابع طبیعی/ لزوم استفاده از ظرفیت دماوند برای بومیان منطقه»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..