تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




پخته خواری;تهدیدی بزرگ برای مترجمان/ترجمه بَد،زبان فارسی را قربانی می کند

سرقت ادبی در ترجمه رخ نمی دهدارسلان فصیحی مترجم در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛درباره سرقت های ادبی در حوزه ترجمه گفت:  سرقت در زمینه ترجمه هم مانند بخش های دیگر افزایش یافته است و این مسئله می تواند روی اعتماد مردم به کتاب های ترجمه تاثیر بگذارد که دلیل این موضوع می تواند بیکاری باشد.

وی افزود: اسم آنچه را که در ترجمه رخ می دهد سرقت ادبی نگذارید,زمانی که یک کار تحقیقی انجام می دهید اگر از بخشی از یک متن دیگر  بدون اجازه مولف  استفاده کنید سرقت ادبی رخ داده است اما آنچه در ترجمه اتفاق می افتد کپی برداری از ترجمه های دیگر است.

فصیحی با اشاره به نحوه کپی برداری در ترجمه اظهار داشت: برخی عین همان نوشته را برمی دارند اما برخی برای رد گم کردن مقداری متن را تغییر می دهند و جملات را پس و پیش می کنند که این کار پخته خواری است چرا که می بینند یک ترجمه ای با استقبال مردم مواجه شده است از این رو از همان ترجمه کپی برداری می کنند و متاسفانه به این گونه کارها عادت کرده اند.

این مترجم با اشاره به اینکه بخش سالمی در ترجمه نمانده است و همه چیز در آن خراب است، بیان کرد: هم اکنون زبان فارسی به دلیل ترجمه های بد از نظر نحوی حتی واژگانی آسیب دیده است. دلیل اصلی آن این است که مترجمان از زبان فارسی به خوبی آگاهی ندارند و زبان مقصد را خوب نمی دانند.

فصیحی گفت:هم اکنون تمام زبان های دنیا از ترجمه های بد آسیب می بیند که  این اتفاق برای زبان فارسی هم رخ می دهد.

انتهای پیام/

انتقاد یک مترجم از آسیب به زبان فارسی با ترجمه غیر اصولی



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «پخته خواری;تهدیدی بزرگ برای مترجمان/ترجمه بَد،زبان فارسی را قربانی می کند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..