تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




هزینه‌های سفر به گرجستان چقدر است؟

گرجستان یکی از مقاصد محبوب گردشگری خارجی ایرانیان، خصوصا در فصل تابستان است. شاید شما هم بخواهید بدانید هزینه سفر به گرجستان چقدر است.

مقاله‌های مرتبط:

گرجستان جزو کشورهایی است که هزینه سفر به آن برای ایرانیان، چندان زیاد نیست و افرادی که توانایی مالی متوسطی دارند، به راحتی می‌توانند با تور گرجستان به این کشور سفر کنند. معقول بودن هزینه سفر به گرجستان باعث شده است که دو شهر  بزرگ و مهم این کشور یعنی تفلیس و باتومی به یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری خارجی برای ایرانیان تبدیل شود. اگر قصد سفر به این کشور را دارید و نمی‌دانید هزینه سفر به آن چقدر است، این مطلب می‌تواند راهنمای خوبی باشد. در ادامه هزینه‌ سفر به گرجستان را از ابعاد مختلف بررسی می‌کنیم.

هزینه هتل و مرکز اقامت

هتل های تفلیس

هزینه اقامت در هاستل‌های این کشور (حتی تفلیس که پایتخت آن است) بسیار ارزان بوده و بین ۵ تا ۲۰ دلار است. هزینه هتل هم در سفر متوسط و اقتصادی بین ۲۵ تا ۴۰ دلار و در سفر لوکس بالاتر از ۸۰ دلار است.

به‌طور متوسط هزینه اقامت یک هتل سه ستاره در گرجستان ۵۸٫۹۴ دلار، هتل چهار ستاره ۱۰۴٫۳۸ دلار و هتل پنج ستاره ۲۷۷٫۹۷ دلار است.

هتل های تفلیس

در تفلیس، پایتخت این کشور قیمت هتل‌های ۲ ستاره از  ۳٫۵۱ دلار تا ۹۱٫۴۵ دلار، هتل‌های ۳ ستاره از ۱۸٫۷۵ تا ۲۴۷٫۳۶ دلار، هتل‌های چهار ستاره از ۴۳٫۳۵ تا ۱۵۸٫۱۹۲ دلار و قیمت هتل‌های پنج ستاره هم از  ۱۳۹٫۴۵ دلار تا ۲۷۶٫۵۱ دلار متغیر است.

برای آشنایی بیشتر با هتل‌های تفلیس به صفحه هتل‌های تفلیس مراجعه کنید. 

هتل های باتومی

باتومی یکی دیگر از شهرهای محبوب این کشور برای گردشگران است. قیمت هتل‌های ۲ ستاره این شهر از ۲۵٫۷۲ تا ۱۷۹٫۴۰، قیمت هتل‌های سه ستاره از ۱۸٫۷۶ تا ۱۴۸٫۹۴، هتل‌های چهار ستاره از ۵۵٫۱۲ تا ۱۷۹٫۴۵ دلار و هتل‌های ۵ ستاره از ۹۸٫۵۳ تا ۱۸۴٫۱۶ دلار متغیر است.

برای آشنایی بیشتر با هتل‌های باتومی به صفحه هتل‌های باتومی مراجعه کنید.   

هزینه غذا و رستوران

رستوران های تفلیس

قیمت غذاهای ساده و ارزان‌قیمت در این شهر از ۳ دلار شروع می‌شود. قیمت یک وعده غذا در رستوران‌های میان‌رده این شهر از ۶ تا ۱۵ دلار متغیر است. همچنین در یک رستوران نه چندان گران قیمت، یک وعده غذا با قیمت ۵٫۸۲ دلار هم عرضه می‌شود و قیمت یک وعده غذا برای دو نفر همراه با دسر و پیش‌غذا، ۲۰٫۴۶ دلار است.

قیمت یک وعده غذای فست‌فود ترکیبی در رستوران‌های مک دونالد یا رستوران‌های مشابه ۴٫۷۰ دلار است. خاجاپوری یکی از غذاهای محلی محبوب گرجستان بوده که در واقع نان پر شده با پنیر است. قیمت این غذای محبوب از ۰٫۴۲ تا ۰٫۸۳ دلار متغیر است.

خاجاپوری

 جالب است بدانید که در گرجستان رستوران‌هایی پیدا می‌شوند که غذای ایرانی هم سرو می‌کنند؛ به‌عنوان مثال قیمت یک پرس چلوجوجه یا چلوکباب از ۷٫۱ تا ۱۰٫۸ دلار متفاوت است.

هزینه حمل و نقل عمومی

حمل و نقل عمومی در گرجستان

قیمت بلیط یک طرفه مترو در شهر تفلیس ۰٫۲۰ دلار است. کرایه تاکسی از ۱٫۲۲ دلار شروع می‌شود و به ازای هر کیلومتر ۰٫۲۰ دلار و برای هر ساعت در اختیار، ۲٫۰۴ دلار است. نرخ کرایه مصوب تاکسی از فرودگاه تفلیس تا مرکز شهر   ۱۰٫۲۳ دلار است.

هزینه بازدید از بهترین جاذبه‌ها

تفلیس

متوسط هزینه استفاده از تفریحات و بازدید از دیدنی‌های تفلیس  ۶۶٫۲۱ دلار است. قیمت ارزان‌ترین جاذبه تفلیس ۹ دلار (تور پیاده‌روی و تله‌کابین تفلیس) و گران‌ترین تفریح تفلیس (که در واقع تور پیاده‌روی در قسمت قدیمی شهر است) ۲۲۰ دلار است. محبوب‌ترین تفریحات تفلیس شامل تور یک روزه بازدید از تفلیس و قسمت قدیمی آن با قیمت ۴۰٫۵۶ دلار و  شهربازی متاتسمیندا با قیمت ۲۳٫۸۶ دلار می‌شود.

باتومی

در باتومی هم بازدید از باغ گیاه‌شناسی باتومی را که هزینه بازدید از آن برای بزرگسالان ۱۲ دلار، برای دانش‌آموزان ۶ دلار و برای کودکان زیر ۱۲ سال رایگان است، از دست ندهید. از دیگر تفریحات باتومی می‌توان به دلفیناریم باتومی اشاره کرد. هزینه تماشای نمایش دلفین‌ها در روز ۱۴ لاری و عصر ۱۶ لاری بوده و هزینه شنا با دلفین‌ها برای کودکان ۳ تا ۱۶ سال ۱۰۰ لاری و برای افراد بزرگ‌تر ۱۵۰ لاری است.

قیمت تور گرجستان

گرجستان

کمترین قیمت تور زمینی گرجستان از ۱۱۸۰۰۰۰ تومان (یک میلیون و ۱۸۰ هزار تومان)  است که شامل ۴ شب و ۵ روز اقامت (۲ شب تفلیس و ۲ شب باتومی می‌شود) و بیشترین قیمت آن یک میلیون و ۵۶۰ هزار تومان که شامل ۷ شب و ۸ روز اقامت می‌شود. در تور هوایی گرجستان معمولا مقصد تور تنها شهر تفلیس است. قیمت این تورها از یک میلیون و ۶۸۰ هزار تومان شروع می‌شود و تا ۲ میلیون و ۱۹۰ هزار تومان می‌شود که شامل ۳ شب و ۴ روز اقامت می‌شود. برای مشاهده تور ترکیبی گرجستان، تور تفلیس یا تور باتومی  به صفحه تورهای کجارو مراجعه کنید.

به‌طور کلی باید بگوییم که هزینه روزانه هر نفر در سفر ارزان به گرجستان ۵۵ دلار، در سفر اقتصادی ۱۲۹ دلار و در سفر لوکس ۲۹۲ دلار است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «هزینه‌های سفر به گرجستان چقدر است؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..