تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی: سرقت اموال تاریخی نگران کننده نداشتیم

سردار امیر رحمت‌اللهی در گفت‌وگو با خبرنگار انتظامی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به برنامه ریزی این یگان برای حفاظت از آثار و میراث فرهنگی اظهار کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده، آثاری که ثبت جهانی شده و یا در فهرست آثار ملی دارند تحت پوشش حفاظت‌های یگان حفاظت سازمان میراث فرهنگی قرار دارند.

فرمانده یگان حفاظت سازمان میراث فرهنگی در پاسخ به این سوال که آیا چالشی در حوزه سرقت اموال تاریخی و حفاظت از میراث فرهنگی کشور وجود دارد یا خیر گفت: در رابطه با سرقت اموال تاریخی، موضوع جدی و نگران کننده نداشته‌ایم و حفاظت‌های ما نیز به زعم خودمان جزو حفاظت‌های اطمینان بخش بوده است.

وی با بیان اینکه تزاحم‌ها شاید مهمترین چالش موجود در این فضا باشد گفت: ما در حقوق، کلمه‌ای به اسم «تزاحم» داریم؛ یعنی دو واحدی که در تشریع، تکوین و قانونگذاری گرچه مباینتی با یکدیگر ندارند ولی در اجرا ممکن است باهم تلاقی پیدا کنند. از این رو بعضاً برخی از دستگاه‌های دولتی به دلیل ناآگاهی نسبت به مقررات و موازین، در رابطه با حفظ مواریث ارزشمند فرهنگی گاهاً دچار سهو و اشتباه می‌شوند.

رحمت‌اللهی در پایان با بیان اینکه یگان حفاظت از طریق دعاوی حقوقی این موارد را پیگیری می‌کند، خاطرنشان کرد: البته در این موضوع چالشی جدی نداریم و در مواردی هم که چنین اتفاقاتی رخ داده، موفق به مدیریت موضوع شده‌ایم.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی: سرقت اموال تاریخی نگران کننده نداشتیم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..