تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




جزئیات سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به زنجان تشریح شد/ 25 و 26 مرداد صالحی به زنجان سفر می کند

ساعت: 19:21 منتشر شده در مورخ: 1397/05/13 شناسه خبر: 1394545

از سوی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان؛

از سوی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان؛جزئیات سفر عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به استان زنجان تشریح شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا،فاطمه کرباسی امروز در نشست مطبوعاتی در جمع خبرنگاران استان زنجان، اظهار داشت: سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی سفر برنامه ای است و در این سفر تفاهم نامه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با استانداری به منظور اجرای برنامه های فرهنگی منعقد می شود.

وی با بیان اینکه 25 و 26 شهریور ماه عباس صالحی به استان زنجان سفرمی کند و  نشست مشترک شورای فرهنگ عمومی استان و شهرستان ها از برنامه های وزیر در زنجان است، افزود: پنج شنبه بعدظهر نشست با اصحاب فرهنگ و هنر استان زنجان در سالن پیامبر اعظم برگزار می شود.

این مسئول گفت: نشست با اصحاب فرهنگ و هنر شهرستان های ابهر، خرم دره، خدابنده و سلطانیه در شهرستان ابهر روز جمعه برگزار می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان افزود: نشست با اسطوره های فرهنگ، هنر و خانواده شهید هنرمند، دیدار با آیت الله حسینی و بازدید از کتابخانه مسجد جامع، دیدار با پرفسور ثبوتی و دانشگاه تحصیلات تکمیلی،سخنران قبل از خطبه ها نیز از دیگر برنامه وزیر در زنجان است.

کرباسی با اشاره به برگزاری نشست مطبوعاتی روز جمعه ،افزود: پیشنهاد بازدید از مهرانه نیز به وزیر ارائه شده است.

وی در ادامه افزود: طی سال گذشته 94 تا 94 افزایش بودجه فرهنگی را داشته ایم که از طریق فصل 5 و 2 بوده است.

وی افزود: این موضوع موجب شد تا برنامه های فرهنگی قرآنی، شعر و ادب، هنری به نحو مطلوبی برگزار شود.

این مسئول بیان داشت: از سال 96 با کاهش وضعیت بودجه ای کل سیستم دولتی و استان زنجان، کاهشی در بودجه فصل 5 اتفاق افتاد و وسط سال متوجه شده بودند که این برنامه ها بودجه ندارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با بیان اینکه امسال مجبور شدیم با احتیاط بیشتری برنامه ها را اجرایی کنیم، افزود: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان مسئولیت دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان را دارد.

کرباسی با اشاره به اینکه اهمیت دهی به این شورا در قالب تشکیل یکی از جلسات مشترک استان و شهرستان ها بود که در استان زنجان امام جمعه زنجان رئیس این شورا است.

وی ادامه داد: با بررسی نقاط ضعف و قوت و فرصت و تهدیدهای فرهنگ استان،از شش راهبرد سه راهبرد از جمله اصلاح سبک زندگی، تقویت جنبه های فرهنگ بومی و رویکردهای علمی و فرهنگی جامعه  در سال جاری مورد توجه قرار می گیرد.

این مسئول بیان داشت: اداره کل فرهنگ و ارشاد برنامه های مختلفی از جمله شب شعر رمضان،همایش قرآنی، مراسم شب های شعر در ارتحال امام خمینی (ره)،اعزام اصحاب فرهنگ و هنر به نمایشگاه کتاب و مراسم افتتاحیه اوقات فراغت مساجد برگزار شد.

وی با اشاره به انعقاد سه تفاهم نامه با آموزش فنی و حرفه ای، ورزش و جوانان و جمعیت هلال احمر در راستای اجرای برنامه های اوقات فراغت،گفت: 13 مورد نمایش صحنه ای، هشت مورد نمایشگاه هنرهای تجسمی، پنج مورد نمایشگاه آزاد هنری از برنامه های اجرا شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان بیان داشت: به منظور تکمیل پروژه سالن نمایش و تئاتر زنجان، با برگزاری مناقصه،قرار داد 4.5 میلیارد تومانی بسته شد.

کرباسی با بیان اینکه در سال گذشته یک میلیارد و 700 میلیون تومان به این امر اختصاص یافت، افزود: در سال جاری یک میلیارد و 800 میلیونی برای این پروژه در نظر گرفته شده است.

معاون فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه این جلسه، افزود: جشنواره مطبوعات تنها در 12 استان کشور برگزار می شود که زنجان جزو این استان ها محسوب می شود.

این مسئول ادامه داد: یکی از ابتکارات برگزاری روز خبرنگار استان زنجان در سال جاری، برگزاری تریبون آزاد برای خبرنگاران استان است تا مشکلات این قشر ارائه شود.

قاسمی از برگزاری نمایشگاه کتاب در زنجان خبرداد و گفت: امسال این نمایشگاه اجرایی می شود.

انتهای پیام/

 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «جزئیات سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به زنجان تشریح شد/ 25 و 26 مرداد صالحی به زنجان سفر می کند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..