تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




از ضعف اقتصاد عده‌ای یک شبه میلیاردها پول به جیب می‌زنند/ مسئولان فکری به حال وضعیت اقتصاد و گرانی‌های اخیر کنند

ساعت: 13:11 منتشر شده در مورخ: 1397/05/13 شناسه خبر: 1394428

مرجع تقلید شیعیان با انتقاد از وضع اقتصادی گفت: از ضعف اقتصاد کشور عده‌ای یک شبه میلیاردها پول به جیب می‌زنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ آیت‌‌الله سیدمحمد حسینی زنجانی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با انتقاد از وضعیت اقتصادی موجود اظهار کرد: وقتی ۴۰۰۰ خودرو را حتی با مجوز وارد می‌کنند چه می‌توان گفت این موضوع به واقع یک فاجعه است، در نظام اداری ایقدر تمرد و دهن کجی به قانون قابل قبول نیست.

وی با بیان اینکه این واردات در شرایطی انجام می‌شود که مردم به واقع در فشار اقتصادی هستند، ابراز کرد: شما وقتی ماشین‌های لوکس وارد می‌کنید شرایط به سمتی می‌رود که حتی پزشکان و داروسازان نیز به اسم واردات دارو خودروهای لوکس وارد می‌کنند.

مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه هرچه در این شرایط بگویم باز کم گفته‌ایم، خاطرنشان کرد: فرهنگ ما وضعیت خوبی ندارد چرا که بیشتر این مشکلات اقتصادی به ریشه فرهنگی برمی‌گردد.

وی با اشاره به اینکه بخشی از مشکلات اقتصادی به فرهنگ جامعه برمی‌گردد، تصریح کرد: وقتی که رشوه جا افتاد و رابطه‌ها جای ضابطه‌ها را گرفت چه انتظاری می‌توان داشت در این شرایط کاری از دست کسی ساخته نیست.

آیت‌الله حسینی زنجانی با تاکید بر اینکه مشکل دیگر اقتصاد کشور به ما مدیریت‌ها برمی‌گردد، عنوان کرد: مدیران و یا برخی از همین نمایندگان مجلس و یا اعضای شوراهای شهر بر اساس موازین عقلایی انتخاب نشده‌اند، برخی در انتخابات به قیافه خانم‌ها رای می‌دهند، با این حال چه انتظاری می‌توان برای بهبود شرایط داشت.

وی بیان کرد: اینکه سرنوشت چند شهر را به دست کسانی بسپاریم که انواع ترفندها از مردم رای گرفته‌اند، وضعیت را بهتر نخواهد کرد. به نظرم باید یک بازبینی در خصوص این مسائل انجام شود، به فرض مثال در خصوص انتخاب اعضای شورای شهر چند نفر از معتمدین کاندیداها را انتخاب کنند نه اینکه به عهده فرمانداری بگذاریم که ممکن است اصلا بومی این استان نبوده و از جای دیگر آمده باشد.

مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه ما در این گونه مسائل نیز حرف برای گفتن داریم، گفت: باید این گونه مسائل را نیز اصلاح کنیم تا جامعه از بن بست رهایی یابد.

وی با اشاره به اینکه امیدواریم و دعا می‌کنیم که با روی کار آمدن مدیران عاقل مشکلات مردم حل شود، ادامه داد: هیچ گرانی بی حکمت و هیچ ارزانی بی علت نیست، ما باید به سراغ این علتها برویم که چه چیزی سبب شده تا اقتصاد چنین شود.

آیت‌الله حسینی زنجانی با اشاره به توصیه‌هایی که به مقامات ارشد کشور در خصوص مسائل داشته اظهار کرد: بنده دیدگاه‌های خودم را به مقامات ارشد منعکس کرده‌ام البته آنها در ظاهر از ما تشکر کردند و ما نیز از آنها تشکر می‌کنیم اما در مقام عمل راه دیگری را پیش گرفته‌اند.

وی با بیان اینکه نخستین علت وضعیت موجود اقتصادی به فرهنگ جامعه برمی‌گردد، افزود: طبقه دانشمند ما مانند پزشکان کار خود را رها کرده به سراغ تجارت رفته‌اند چرا که در یک شب طرف میلیاردها پول به جیب می‌زند ما باید جلوی اینها را بگیریم.

مرجع تقلید شیعیان تصریح کرد: این ضعف اقتصاد کشور است که فردی یک شبه میلیاردها پول به جیب می‌زند، این موضوع به طور یقین با رانت خواری و رابطه‌ها به دست می‌آید. متاسفانه امروز فرهنگی را شاهد هستیم که فردی که کارش به یک اداره می‌افتد به دنبال پیدا کردن آشنا در آن اداره است تا کارش راه بیفتد.

وی با بیان اینکه این موضوعات باید حل شود تا شاهد حل مشکلات اقتصادی باشیم، گفت: مدیران ما باید انسانهای معتقدی باشند و جزو منافقین نباشند، بنده مشاهده می‌کنم که اکنون بیشتر منافقین در امور مدیریتی رسوخ کرده و مسلط شده‌اند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «از ضعف اقتصاد عده‌ای یک شبه میلیاردها پول به جیب می‌زنند/ مسئولان فکری به حال وضعیت اقتصاد و گرانی‌های اخیر کنند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..