تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تبریزاز لحاظ مطالبه گری کاملا خاموش است/ تیم داری شهرداری به شورای سوم و شهردار اسبق تبریز بر می گردد

ساعت: 14:59 منتشر شده در مورخ: 1397/05/13 شناسه خبر: 1394369

در نشست بررسی فساد در شورای شهر و شهرداری تبریز مطرح شد؛

زیر بنای مطالبه گری در حوزه شهری، شناخت کامل از همه ابعاد محل زیست می باشد، شناختی که اگر به درستی انجام پذیرد، به سمت و سوی مطالبه گری صحیح هدایت می شود

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تبریزبیدار، مطالبه گری اجتماعی را بایستی در جامعه آموزش داد و آن را نهادینه کرد و بخشی از فرهنگ مردم نمود. مسأله ابراز وجود در جامعه مسأله بسیار مهمی است. یعنی افراد در جامعه باید بدانند بهترین شیوه برای اخذ مطالبات قانونی، در واقع امور را بهتر پیگیری کنیم ولی این تعامل به منزله سکوت و یا خاموشی نیست.  اگر چراغ مطالبه گری اجتماعی در کشور روشن شود اتفاقات بسیار خوبی خواهد افتاد که از جمله آنها می‌توان رعایت حقوق شهروندی، پاسخگو‌ بودن مسئولان، اجرای بهتر قوانین، افزایش سرمایه اجتماعی، اعتماد اجتماعی، مشارکت اجتماعی، نشاط اجتماعی، انسجام اجتماعی، کاهش فساد، شایسته سالاری و افزایش پرسشگری در جامعه، نظارت و کنترل اجتماعی بیشتر، امنیت اجتماعی پایدار، شایسته ‌سالاری، استفاده صحیح از منابع، توسعه شاخصه‌های رفاه اجتماعی و افزایش رضایت اجتماعی اشاره داشت.

به همین منظور، در نشستی  به همت دفتر مطالعات انقلاب اسلامی  و با حضور اعضای اتحادیه انجمن های دانش آموزی با موضوع مطالبه گری در حوزه شهری برگزار شد، میهمانان و کارشناسان برنامه به بیان دیدگاه های خود درباره مطالبه گری در موضوعات شهری پرداختند.

روح الله رشیدی: مهمترین وظیفه دانش آموزان در حال حاضر تبریزشناسی عمیق است

مسئول دفتر مطالعات انقلاب اسلامی گفت: دوره دانش آموزی  مقدمه ای برای ورود به جریان های اجتماعی جامعه است، به همین خاطر باید در دوره دانش آموزی زیر بنای فکری را تقویت کرد تا در دوره دانشجویی  به عمله سیاسیون برای پیشبرد اهداف خود تبدیل نشد.

وی گفت:  زیر بنای مطالبه گری در حوزه شهری، شناخت کامل از همه ابعاد  محل زیست  می باشد، شناختی که اگر به درستی انجام پذیرد، به سمت و سوی مطالبه گری صحیح هدایت می شود،  شهرداری و شورای شهر یکی از نهاد هایی است که به طور مستقیم با موضوعات شهری  سرو کار دارد و به طور طبیعی  اکثر مطالبات در حوزه شهری از شهرداری و شورای شهر می باشد. مطالبه گری باید درباره موضوعات ملموس باشد.

رشیدی، خاطر نشان کرد: توزیع بودجه به صورت ناعادلانه در شهر باعث شده است که  مناطق کم برخوردار از خدمات، روز به روز به سمت فقر حرکت کنند که  در نتیجه باعث می شود، میزان آسیب های اجتماعی نیز در مناطق حاشیه نشین  افزایش یابد. مهمترین  تکلیفی که دانش آموزان در حال حاضر برعهده دارد تبریز شناسی عمیق است 

وی با اشاره به  لزوم مطالبه گری، افزود: مطالبه گری باعث خواهد شد که مسئولان در هر  شغلی میزان عملکرد خود را در نگاه مردم جستجو کنند ولی متاسفانه تبریز از حیث مطالبه گری کاملا خاموش و دچار سکوت شده است.

استوتچی:مهمترین مقوله شهری، مدیریت صحیح است/  جزو وظایف شهرداری است که هر ۶ ماه یکبار هزینه ها و درآمد خود را در اختیار عموم قرار دهد

محمد حسن استوتچی، عضو سابق شورای شهر تبریز نیز که در این جلسه حضور داشت و پاسخ گوی سوالات اعضای اتحادیه دانش آموزی بود  با اشاره به جایگاه دانش آموز و دانشجو،  اظهار داشت:  طیف دانش آموز از حساسیت خاصی برخوردار است به نحوی که، دوست و دشمن به روش خود بر روی افکار آن ها سرمایه گذاری های خاصی انجام می دهند، هرکسی نسبت به مباحث شهری، حساسیت لازم را داشته باشد، در مطالبه گری خود دچار انحراف نخواهد شد، 

وی با اشاره به جایگاه شورای شهر، یاد آور شد: شورای شهر برای کسانیکه می خواهند به مردم خدمت کنند بهترین محل و برای کسانی که درصدد آسیب زدن  به بدنه کشور هستند نیز، مکان مناسبی است، برخورد با تخلفات، در مرحله دوم مقولات شهری قرار دارد،  مهمترین و اولین  مقوله شهری، مدیریت درست و منطقی است،

استوتچی گفت: مجموعه شهرداری باید برخی مباحث را رعایت می کرد تا زمینه فساد پیش نمی آمد، به طور مثال در شورای چهارم، برخی از اعضای شورای شهر توقعات بی جا و دور از وظیفه نمایندگی داشتند.

وی با اشاره به برخورد با پرونده فساد در شهرداری و شورای شهر گفت: برخورد با فساد موجود در شهرداری، به صورت ناپخته شروع شدو بایستی تمام زمینه ها بررسی می شد تا بتوان برخورد مناسبتری کرد، ولی با توجه به اعاده دادرسی پرونده فساد شهرداری از طرف نائب رئیس مجلس و شرایط موجود، معلوم نیست نتیجه دادرسی مجدد هم چه خواهد بود، چرا که دادرسی مجدد به طول خواهد انجامید و گذشت زمان هم باعث خواهد شد که پرونده از حساسیت لازم  دور شود.

 وظیفه شهرداری در قبال ورزش چیست؟

 عضو سابق شورای شهر در پاسخ به این پرسش گفت:   ورود شهرداری  به ورزش قهرمانی و تیم داری به شورای سوم و شهردار اسبق تبریز  بر می گردد که در عده ای از اعضای شورا مانند دبیری، ششگلانی و خاماچی با توجه به سابقه ورزش خود خواستار ورود شهرداری به ورزش قهرمانی بودند، از جمله مخالفین این لایحه بنده و مرحوم سید حسن شکوری بودیم ولی در نهایت تصویب شد، در حدود  سه سال، ۲۵  میلیارد در تیم شهرداری تبریز هزینه شد و در نهایت سقوط به دسته دوم فوتبال ، ارمغان این هزینه کرد بود، برای تیم ماشین سازی تبریز هم ۱۵ میلیارد تومان هزینه کردند که این مبالغ کاملا حیف و میل شد.

تبریز ۲۰۱۸ با تبریز سال قبل چه تفاوتی کرده است، این سوالی بود که  یکی دیگر از دانش آموزان از کارشناسان نشست پرسید. استوتچی نیز در پاسخ به این سوال چنین گفت که:  در بحث تبریز۲۰۱۸، دولت ۶۰۰میلیارد تصویب کرده بود ولی در حدود ۱۰ میلیارد آن محقق شد. شورای شهر نیز بودجه ای به اندازه ۲۵ میلیارد تصویب کرده است، این در حالی است که برخی از مناطق شهرداری توان پرداخت حقوق کارکنان خود را ندارند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تبریزاز لحاظ مطالبه گری کاملا خاموش است/ تیم داری شهرداری به شورای سوم و شهردار اسبق تبریز بر می گردد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..