تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




نحوه پخت شیرینی نارنجکی (نان خامه ای) خوشمزه در منزل 

نحوه پخت شیرینی نارنجکی (نان خامه ای) خوشمزه در منزل به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ شیرینی نارنجکی یا همان نان خامه ای از محبوب ترین شیرینی ها بین افراد مختلف با هر رده سنی به شمار می رود. این شیرینی با طعم خوشمزه و لذیذی که دارد نظر بسیاری از شیرینی دوستان را به خود جلب کرده است. ما نیز به همین دلیل تصمیم گرفته ایم در این خبر از باشگاه خبرنگاران جوان نحوه "پخت شیرینی نارنجکی" (نان خامه ای ) را برای شما شرح دهیم، در ادامه با ما همراه شوید.

 هم چنین لازم به ذکر است که ما در این جا دو نوع شیرینی نارنجکی و شیرینی نان خامه ای که به نارنجکی معروف است را به شما یاد داده ایم.

نحوه پخت شیرینی نارنجکی خوشمزه

در ابتدا نیاز دارید که تمامی مواد لازم برای تهیه شیرینی نارنجکی را آماده کنید.

مواد لازم برای پخت شیرینی نارنجکی در منزل تخم مرغ : یک عدد ماست: یک پیمانه آرد: یک پیمانه زعفران: یک چهارم قاشق چای خوری جوش شیرین : یک چهارم قاشق چای خوری مواد مورد نیاز برای تهیه شربت شکر: دو لیوان ترکیب زعفران و آب : یک لیوان

هم چنین بخوانید: طرز تهیه شیرینی اتابکی یا ولیعهدی، مخصوص عید

نحوه پخت شیرینی نارنجکی (نان خامه ای) خوشمزه در منزل 

 

حتما بخوانید: طرز تهیه شیرینی خوشمزه با عطر فوق‌العاده

آموزش طرز پخت شیرینی نارنجکی در منزل  قدم اول: در ابتدا تخم مرغ را هم می زنیم و سپس ماست را اضافه می کنیم و باز هم به طور کامل هم می زنیم قدم دوم: در این مرحله از طرز تهیه آرد را کم کم اضافه می کنیم و آن قدر هم می زنیم تا گلوله ای نماند. قدم سوم: در این قسمت از کار جوش شیرین را اضافه می کنیم و سپس نیمی از زعفران را با مایه به دست آمده ترکیب می کنیم. قدم چهارم: روغن از قبل داغ می کنیم و سپس از مایع به دست آمده به صورت قاشق قاشق به تابه پر از روغن اضافه می کنیم و بعد اجازه می دهیم تا کامل سرخ شوند. قدم پنجم: در این قسمت از پخت شیرینی نارنجکی شکر، آب و زعفران را حرارت می دهیم تا قوام بیاید. قدم ششم: شیرینی های نارنجکی شما آماده است و می توانید آن ها را داخل شربت بیاندازید و بعید شیرین شدن میل کنید.

نحوه پخت شیرینی نارنجکی (نان خامه ای) خوشمزه در منزل 

 

حتما بخوانید: طرز تهیه ماکارون؛ شیرینی فرانسوی

اما طرز تهیه شیرینی خامه ای معروف به شیرینی نارنجکی

در ادامه می خواهیم پخت خوشمزه ترین شیرینی یعنی نوع خامه ای آن را برای شما آموزش دهیم.

مواد لازم برای پخت شیرینی نارنجکی( نان خامه ای ) خامه فرم گرفته: به مقدار لازم وانیل:به مقدار لازم بکینگ پودر: به میزان لازم روغن مایع: 20 گرم تخم مرغ: 3 عدد آب: 200 گرم آرد شیرینی پزی: 100 گرم شکلات : مقداری برای تزئین در صورت تمایل

هم چنین بیشتر بدانید: 6 نوع شیرینی ساده و خوشمزه خانگی بدون نیاز به فر +طرزتهیه

آموزش پخت شیرینی نارنجکی از نوع خامه ای قدم اول: در ابتدا لازم است آب را بجوشانیم قدم دوم: روغن مایع را اضافه و بعد از آن آرد را می افزاییم  تا خمیر را آماده و بپزیم . قدم سوم: اجازه می دهیم تا خمیر پخته شده خنک شود و بعد با سر خمیر زن همزن کاسه ای یا سر خمیر زن غذا ساز آن را مجدد هم می زنیم و سپس بکینگ پودر را اضافه می کنیم . قدم چهارم : در ادامه پخت شیرینی خامه ای( شیرینی نارنجک) تخم مرغ ها و وانیل را به ترتیب به خمیر اضافه می کنیم تا به خوبی خورد خمیر برود.

نکته!

 در صورت تمایل به تیره شدن خمیر می توان از رنگ زرد استفاده کرد.

نحوه پخت شیرینی نارنجکی (نان خامه ای) خوشمزه در منزل 

قدم پنجم از پخت شیرینی نارنجکی: درون ماسوره ساده یا قیف مایع را می ریزیم و بنا به سلیقه خود شکوفه می زنیم و درون فر با دمای 210 درجه قرار می دهیم تا  طلایی و خشک شوند. قدم ششم: پس از خنک شدن نان ها آن ها را با ماسوره از خامه پر می کنیم قدم هفتم:  در آخرین مرحله شکلات را حرارت داده و ذوب می کنیم و بر روی نان خامه ای ها می ریزیم.

 هم چنین بخوانید: طرز تهیه شیرینی زعفرانی با مارمالاد میوه

امیدواریم با نحوه پخت شیرینی نارنجکی در دو نوع مختلف آشنا شده . و آن را به راحتی در منزل خود تهیه و آماده کنید و در کنار خانواده از خوردنش لذت ببرید. نوش جان!




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «نحوه پخت شیرینی نارنجکی (نان خامه ای) خوشمزه در منزل »اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..