تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




پیامک‌های مردم به نمایندگان کشور را نجات داد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: قصد داشتند در حضور رئیس‌جمهور و وزرا به نمایندگان بفهمانند که مشکل کشور آن چیزی است که FATF  از ما خواسته، مشکل کشور مسدود شدن و توقف ارتباطات بانکی ماست. 

وی خاطرنشان کرد: آقای طیب‌نیا، وزیر اقتصاد دولت قبل، پنهانی و بدون اذن توافقی به نام توافق اقدام با 42 ماده انجام داده بود که براساس آن به اروپایی‌ها تعهد می‌دهد که ما خواسته‌های شما را در این توافق اجرا می‌کنیم و آرام آرام این‌ها را در مجلس به تصویب می‌رسانم و شما هم روابط پولی ما را با دنیا عادی کنید. 

کریمی قدوسی ادامه داد: در این روزها که بحث است تعدادی از وزرا در کابینه تغییر کنند، آقای روحانی از آقای طیب‌نیا دعوت کرده‌ است که به‌عنوان وزیر اقتصاد سرکار بیاید و او هم شرط گذاشته در صورتی می‌پذیرد که مجلس قبل از آمدنش AFTF را تصویب کند. 

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر نظر رهبری درباره این لوایح مبنی بر استعماری بودن آنها؛ اظهار کرد: نظر رهبر انقلاب را شنیدیم، چه چیزی را می‌خواهیم؟ رای‌گیری کنیم؟ اصلا رای‌گیری ما مشروط است؟ ما رای‌گیری نکردیم و به صحن هم نفرستادیم اما دو کمیسیون فرعی دیگر گزارش دادند که این باعث شروع جریان شد. 

 وی با اشاره به دو کنوانسیون خطرناک تاکید کرد: یکی پالرمو و دیگری منع مالی تروریسم است، یکی در حوزه پولی و مالی و دیگری در حوزه مسائل ساختاری تروریسم  و هر دو با هم لینک و مرتبط‌اند. 

کریمی قدوسی خطرناک‌ترین کنوانسیون را، کنوانسیون منع مالی تروریسم دانست و اضافه کرد: این کنوانسیون نه تنها حساب‌های مالی سپاه بلکه تمام حساب‌های مالی کشور را رد می‌زند و آن مرکز مالی که به خواست FATF باید در کشور ایجاد شود، بایستی تمامی اطلاعات حساب‌های مالی را جمع بکند و تحویل آن‌ها بدهد. 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه این کنوانسیون تروریسم را از جانب خود و به نفع خود تعریف کرده‌ است، بیان کرد: مسئله اصلی کنوانسیون منع مالی تروریسم می‌گوید که هرکس باعث ایجاد رعب و وحشت در دنیا بشود و یا به عبارتی نظام سلطه را بترساند این تعریف تروریسم بر او اطلاق می‌شود.

وی تاکید کرد: ماده 6 این کنوانسیون به کل کشورهای عضو دستور می‌دهد که مبادا در کشورتان بر اساس مذهب و سلایق قومی و مسائل سیاسی قانونی وضع کنید که مخالف جوهر این کنوانسیون باشد. 

کریمی قدوسی افزود: برخی از دولتی‌ها داد می‌زدند که تصویب می‌کنیم و خودمان برایشان شرط می‌گذاریم و فردا هم اگر نخواستیم بیرون می‌آییم، حرف‌هایی که موقع برجام نیز می‌زدند. 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی را مخالف آموزه‌های دین دانست و اظهار کرد: آقای لاریجانی خودش را به آب و آتش زد و همه پشت تریبون رفتند تا به ما اطمینان دهند که اگر این کنوانسیون را تصویب کنیم هیچ مشکلی نخواهیم داشت. 

وی بیان کرد: قبل اینکه آقای شمخانی پشت تریبون برود، در گوشش گفتم شما بچه جبهه و جنگی، مبادا طوری رفتار کنید که نمایندگان ترغیب به رای دادن شوند،  آقای شمخانی هم می‌گفت این FATF نیست، این منع مالی تروریسم است! آقای لاریجانی هم فقط به این دلیل که ‌FATF سر زبان همه افتاده بود و با موضع‌گیری مردم مواجه شده بود می‌گفت که این کنوانسیون مربوط به FATF نیست و متفاوت است. 

کریمی قدوسی خاطرنشان کرد: با وجود تذکرهای من گفتند تصویب این کنوانسیون به معنی مبارزه با آمریکاست که باعث شد من جوش بیاورم و در همان جلسه فریاد بزنم که معنی و تعریف FATF را به من بگویند. 

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: آقای عراقچی خودش در جلسه‌ای غیر علنی اظهار کرد که اروپا به ازای اقدامات مثبتش برای ایران تصویب FATF را می‌خواهد اما وقتی من در مصاحبه‌ای این‌ را گفتم بلافاصله تکذیب کرد، زیرا جبهه باطل هر چه که از دهان جبهه حق بیرون آید را تکذیب می‌کند. 

وی با بیان اینکه گمان براین می‌رفت که کنوانسیون تصویب می‌شود؛ افزود: کاری که کشور را نجات داد، ارتباط دسته جمعی مردم با نمایندگان مجلس از طریق پیامک و تماس‌های تلفنی بود، صبح که وارد مجلس شدم دیدم تمامی نمایندگان مشغول خواندن پیامک هستند. 
 
کریمی قدوسی خاطرنشان کرد: پس از اینکه مدتی از جلسه گذشت و ما متوجه شدیم با این روند این کنوانسیون قطعا تصویب می‌شود، من و تعدادی از نمایندگان تصمیم گرفتیم از جلسه خارج شویم تا امکان تصویب وجود نداشته باشد، پس از خروج به من تومارهای نسبتا بزرگی از مردم را دادند که آن‌ها را بردم و به آقای لاریجانی نشان دادم که موجب عصبانیت ایشان شد، در همین وسط تعدادی دیگر از نمایندگان یک طرح نوشتند که به مدت دو ماه مسکوت باقی بماند. 

نماینده مردم مشهد وکلات در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: آقای لاریجانی گفتند خلاف آیین‌نامه رفتار می‌کنی اما من گفتم آنجا که برجام را در 20 دقیقه تصویب کردید خلاف آیین‌نامه بود.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «پیامک‌های مردم به نمایندگان کشور را نجات داد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..