تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




زندگی نامه شهید دکتر محمد علی رهنمون

شهيد دكتر محمدعلي رهنمون در روز هفتم مردادماه ۱۳۳۴در خانواده‌اي مذهبي و متدين در شهر يزد ديده به جهان گشود و به عنوان شهید شاخص بسیج جامعه پزشکی معرفی شد

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمان، 

شهيد دكتر محمدعلي رهنمون در روز هفتم مردادماه ۱۳۳۴در خانواده‌اي مذهبي و متدين در شهر يزد ديده به جهان گشود.
وی در سال ۱۳۵۲در كنكور سراسري در رشته پزشكي دانشگاه اهواز پذيرفته شد. شهید رهنمون در شكل گيري نهضت انقلاب مردمي استان يزد نقش بسزايي داشت و اعلاميه تحريم جشن عيد نوروز۱۳۵۷به مناسبت چهلمين روز كشتار مردم تبريز و قم با خط زيباي او مقدمه‌اي بر قيام دهم فروردين سال۱۳۵۷ مردم يزد گرديد.
او در اواخر شهريور۱۳۵۷كه زلزله، شهرستان طبس را ويران كرد از اولين کسانی بود که در قالب گروه درمان و امداد كمك رساني كه بدستور شهيد محراب آيت الله صدوقي تشكيل يافته بود عازم آن خطه گرديد و مسئوليت كميته امداد و درمان امام خميني رضون الله تعالي عليه را بعهده گرفت و چهار ماه تمام در كنار بزرگواراني همچون رهبر معظم انقلاب حضرت آيت الله خامنه‌اي، شهيد آيت الله هاشمي‌نژاد و مرحوم حجت الاسلام شيخ محمدعلي صدوقي به خدمت زلزله زدگان طبس همت گماشت.
در اواخر بهمن ماه ۱۳۵۷در روزهاي نخستين پيروزي انقلاب اسلامي به دانشگاه اهواز بازگشت و دوره جديدي از مبارزات خويش را در برابر گروهكهاي الحادي و التقاطي كه پيشنهاد تعطيلي دانشگاه ها را مطرح مي‌نمودند آغاز كرد.
در جريان سيل خوزستان در سال۱۳۵۸ كميته بهداشت و درمان جهاد سازندگي خوزستان به همت و تلاش او تشكيل و مسئوليت آنرا پذيرفت. هنوز خستگي واقعه سيل خوزستان بر دوش او سنگيني مي‌كرد كه جنگ تحميلي رژيم عراق عليه ملت ايران در شهريور ۱۳۵۹ آغاز شد و شعله هاي سوزانش بر پهنه وسيعي از خاك كشور عزيزمان ايران سايه انداخت.

در آنزمان رسالت جديد شهيد دكتر رهنمون آغاز گشت و با اينكه چندماهي به پايان تكميل تحصيلات دوره پزشكي عمومي او باقي نمانده بود مجدداً دست از ادامه تحصيل كشيده و با سازماندهي و ساماندهي مجدد كميته امداد و درمان جهاد سازندگي خوزستان، پايگاهي براي جذب نيروهاي پزشكي و امدادي منطقه جنوب فراهم آورد.

شهيد رهنمون بطور خستگي ناپذير، شبانه روزش را در جبهه هاي جنوب وقف درمان مجروحين مي‌نمود. در اوايل سال۱۳۶۰ با كمك جمعي كوچك از فارغ التحصيلان پزشكي همفكر و همسنگر خود در تهران به عضويت بهداري سپاه پاسداران انقلاب اسلامي درآمد و از همان روزهاي نخست در تشكيل و ساماندهي اين نهاد همت گماشت و در راه اندازي و تجهيز و پذيرش مسئوليت اولين بيمارستان متعلق به سپاه پاسداران كه هم اكنون بعنوان يكي از مراكز آموزشي درماني دانشگاه علوم پزشكي بقيه الله(عج) است نقش بسزايي داشت.

در اوايل سال۱۳۶۱ به منطقه جنوب بازگشت و در اداره و تجهيز بيمارستان صحرايي شهيد كلانتري در منطقه انديمشك و بيمارستان شهيد بقايي اهواز همت گماشت. شهيد دكتر رهنمون، در عمليات هاي جنوب و غرب كشور مسئوليت بيمارستان هاي صحرايي را در آن مناطق عهده دار بود و سرانجام در سپيده دم روز ششم اسفندماه سال۱۳۶۲در عمليات غرورآفرين خيبر در سنگر هميشگي خود در بيمارستان صحرايي خاتم الانبياء(ص) در منطقه طلائيه در حال اداي فريضه نماز صبح به شهادت رسید.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «زندگی نامه شهید دکتر محمد علی رهنمون»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..