تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




خراسان شمالی دارای بیشترین موقوفه عزاداری امام حسین در کشور است

خراسان شمالی دارای بیشترین موقوفه عزاداری امام حسین در کشور است

به گزارش ایکنا از خراسان شمالی ، حجت الاسلام عظیم آسوده، مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان در نشست خبری اظهار کرد: در خراسان شمالی  ۱۶۸ امامزاده و اماکن متبرکه داریم که از این تعداد ۱۰ بقعه در مسیر میقات الرضا هستند.

وی با اشاره به وجود پنج هزار و ۵۳۲ موقوفه در استان،افزود: از این تعداد۱۱ هزار و ۱۰۶ رقبه شامل متصرفی ومشارکتی بوده که ۶۵ درصد آنها  دارای نیات مذهبی و برای عزاداری امام حسین (ع )هستند. 

وی ادامه داد خراسان شمالی پس از خراسان رضوی در کشور دارای بیشترین موقوفه برای عزاداری سید الشهدا بوده که این مهم نشانگر علاقه مردم به اهل بیت است.

وی با اشاره به این که ۲۵ وقف جدید طی سال جاری به ثبت رسیده عنوان کرد : طی سال گذشته ۶۰ موقوفه در استان به ثبت رسید که امیدواریم امسال تا پایان سال جاری تعداد موقوفات جدید بیشتر از سال گذشته باشد .

وی با ذکر این که ۵۰۴۵ موقوفه در خراسان شمالی سند مالکیت دارند ، گفت : برای ۱۳۹۸ رقبه نیز سند مالکیت اخذ شده بنابراین تلاش می کنیم تا برای مابقی موقوفات نیز سندتهیه شود.

آسوده خاطر نشان کرد : وصول مطالبات موقوفات از اشخاص حقیقی و حقوقی در اولویت قرار دارد که بالغ بر ۱۰۰ مورد از موقوفات دارای معوقاتی از آموزش و پرورش ، تربیت بدنی ،  شهرداری بوده است.

وی با تاکید بر این که بر اساس ضوابط و مقررات موقوفات را احیا می کنیم یادآور شد : این اداره کل آمادگی لازم را برای سرمایه گذاری در موقوفات با مشارکت بخش خصوصی دارد .

وی با اشاره به فعالیت مرکز مجازی حفظ قرآن در خراسان شمالی عنوان کرد : هم اکنون یک هزار نفر در خراسان شمالی در این مرکز مشغول به حفظ قرآن هستند .

وی با بیان این که از ابتدای سال جاری تا کنون در اجرای نیات موقوفات  از برنامه موجود جلوتر هستیم عنوان کرد :امسال درآمد موقوفات ۲۴ درصد افزایش داشته است .




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «خراسان شمالی دارای بیشترین موقوفه عزاداری امام حسین در کشور است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..