تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




سازمان ملل جنگ يمن وخيم ترين بحران انساني در دنيا ناميد

شبکه سي.ان.ان؛

تهاجم نظامیان ائتلاف به سرکردگی آل سعود به یمن در بیش از سه سال گذشته هزاران کشته و زخمی برجاي گذاشته و میلیون ها نفر نیز به ناچار در داخل این کشور آواره شده اند.

به گزارش سرويس بيسن الملل خبرگزاري صداوسيما به نقل از شبکه تلویزیونی سی.ان.ان؛ سازمان ملل جنگ یمن را وخیم ترین بحران انسانی در دنیا نامگذاری کرده است.

اين شبکه افزود تهاجم نظامیان ائتلاف به سرکردگی آل سعود و با پشتیبانی تدارکاتی - اطلاعاتی کشورهای غربی بویژه آمریکا به یمن در بیش از سه سال گذشته هزاران کشته و زخمی برجاي گذاشته و میلیون ها نفر نیز به ناچار در داخل این کشور آواره شده اند.
شهر صنعا پایتخت یمن به شکل خیره کننده ای زیباست اما سکوتی مرگبار بر این شهر تاریخی حاکم شده است و در نگاهی نادر از دریچه ی دوربین به شهر محاصره شده ی صنعا شاهد بودیم که این شهر به شکلی روزافزون از دنیای خارج بی خبر مانده و درد و رنج به جا مانده از بمباران های پی در پی روایت نمی شود. کودکان در میان آوار و خرابه های جنگ بازی می کنند و ساختمان ها شکوه و عظمت خود را از دست داده اند و دیگر سرپناه به شمار نمی آیند.
کشورهای ائتلاف به سرکردگی عربستان سعودی هر روز محاصره ی خود را تنگ تر می کنند و دسترسی رسانه های بین المللی را به شهر صنعا ممنوع کرده اند.
یکی از عکاسان محلی، خرابه های به جا مانده از محل اصابت یک فروند موشک سعودی ها را نشان می دهد که سه سال پیش 13 نفر از ساکنان یک واحد مسکونی را کشت. وی گفت 10 تن از جان باختگان، اعضای خانواده او بودند.
این عکاس خبری گفت "عموی من همیشه بیرون از خانه می نشست اما در آنروز داخل خانه بود. هنگامی که موشک اصابت کرد ما خیلی زود خودمان را رساندیم و یکی دو ساعت طول کشید تا همه جسدها را از زیر آوار بیرون کشیدیم. خانه ما چند متر آن طرف تر است. اگر موشک به خانه ی ما می خورد همه ی ما نیز شهید شده بودیم."
سازمان دیده بان حقوق بشر در گزارش های فراوانی اعلام کرده حمله های هوایی ائتلاف سعودی به غیرنظامیان در یمن غیرقانونی است. چندماه پیش جنگنده های ارتش سعودی یک واحد پمپ بنزین را هدف قرار دادند. از جمله هدف های رژیم آل سعود، نایاب شدن سوخت در صنعا و دامن زدن به نارضایتی عمومی در این شهر است.
اما مردم یمن در اعتراض به اقدام های وحشیانه ائتلاف سعودی، روبروی دفتر سازمان ملل در صنعا گردهم آمدند و ریاض و هم پیمانانش را محکوم کردند.
یک خانم معترض گفت "همه دنیا می داند در یمن چه خبر است اما هیچ کشوری، برای کمک به یمن گام بر نمی دارد. همه رویدادهایی که در یمن دارد اتفاق می افتد شاهدی بر این مدعاست که هیچ کس به فکر ما نیست."
یکی از مخرب ترین حملات هوایی آل سعود در سال 2016 اتفاق افتاد و سبب شد انتقادها از آمریکا به علت حمایت و یاری رسانی به ائتلاف شدت بگیرد. دست کم 155 نفر در این حمله هوایی جان باختند.
به گفته ی شاهدان عینی در زیر آوار به جا مانده از این حمله هوایی پر بود از جسدهایی که کاملا سوخته و در دم جان باخته بودند، این حمله همه یمن را تحت تاثیر قرار داد. یاد و خاطره ی آن در ذهن من نقش بسته است.
حتی «کوکبان» یکی از شاهکارهای معماری و تاریخی یمن هم در امان نمانده است. این شاهکار معماری را از روی دو ستاره ای نامگذاری کرده اند که از داخل آن می درخشند.
دنیای خارج (جامعه بین المللی) چندان تمایلی به اقدام برای پایان دادن به وحشیگری و تجاوز به یمن از خود نشان نداده و بیشتر تماشاچی بوده است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «سازمان ملل جنگ يمن وخيم ترين بحران انساني در دنيا ناميد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..