تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




خاطرات مادربزرگم از جنگ جهانی را به روی صحنه بردم

خاطرات مادربزرگم از جنگ جهانی را به روی صحنه بردمنیوشا محرابی کارگردان نمایش «روز بیست و یکم» در گفتگو با خبرنگارحوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به متن و چگونگی پرداخت نمایشنامه اظهار داشت: این نمایشنامه به دوره‌ ای از تاریخ در سال 1320 همزمان با جنگ جهانی بر می گردد که بریتانیا از جنوب و روسیه از سمت شمال به کشور ما حمله کردند و آن زمان مردم دچار قحطی شدید شده بودند و حتی نان برای خوردن نداشتند.

وی در ادامه در پاسخ به این سوال که چرا اکنون به این موضوع قحطی در سال ١٣٢٠ پرداخته اید،بیان کرد: دوسال پیش این نمایشنامه را نوشتم به نوعی خاطرات مادربزرگم از سال ۱۳۲۰ است ومعتقدم یکسری حرف‌ها در تاریخ کشور ما مجدد باید گفته شود زیرا تاریخ همواره در حال تکرار است، اما در کنار این موضوع جنگ در کشور ما، موضوعی عاشقانه هم وجود دارد که داستان از تلخی مطلق خارج شود.

محرابی درباره‌ دکور نمایش گفت: به فراخور داستان تاریخی این نمایش سعی کردم المان‌هایی از آن دوره تاریخی تهیه کنم و در نمایش به کار ببرم همچنین فرشی در نمایش قرار گرفته که نماد ایران است و از اول نمایش تا پایان روی این فرش بازیگران ایفای نقش می‌کنند.

وی بیان کرد: حاضر نیستم نمایش کمدی مبتذل و یا نمایشی با سلبریتی اجرا کنم و به بهانه فروش حرفم را نزنم به طور حتم این نمایش به دل مخاطبان خواهد نشست زیرا از موسیقی زنده و فضا‌هایی مختلف استفاده کردیم که خسته نخواهند شد.

گفتنی است؛ نمایش «روز بیست و یکم» به نویسندگی و کارگردانی «نیوشا محرابی» و با بازی ایوب آقاخانی، یاسمن تبریزی، پریسا خواجه دهی، بهرام سروری نژاد، سروش طاهری، سولماز غنی، رویا فلاحی، نگین فیروز منش، محمد رضا قلمبر، پویان یحیی پور هرشب ساعت ۱۸ در خانه نمایش مهرگان روی صحنه می‌رود.

انتهای پیام/

خاطرات مادربزرگ کارگردان نمایش «روز بیست و یکم» بر صحنه تئاتر



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «خاطرات مادربزرگم از جنگ جهانی را به روی صحنه بردم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..