تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




یک دانشمند ریاضی دان ایرانی برنده مدال فیلدز شد

به گزارش  خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نیوساینتیست نوشت؛ کوچر بیرکار ایرانی كرد، برنده مدال فیلدز ٢٠١٨ شد، اين مدال بالاترين جايزه بين المللى رياضى است و هر چهارسال يكبار به برترين دانشمند رياضى جهان اعطا مى شود، اين جايزه در كنگره بين المللى رياضيات سال ٢٠١٨ در ريودوژانيرو برزيل به كوچر بيكار اعطا شد.

یک دانشمند ریاضی دان ایرانی برنده مدال فیلدز شد

کوچر بیرکار ۴۰ ساله، متولد مریوان ایران بوده و در دانشگاه تهران تحصيل كرده و در دانشگاه کمبريج در علم رياضيات مشغول به تحقيق و پژوهش است، وى مدال فيلدز را در زمینه طبقه بندی انواع معادلات چندجمله ای به دست آورد كه یک پیشرفت بزرگ در زمینه هندسه جبرى محسوب مى شود.

بار دیگر یک دانشمند ریاضی دان ایرانی برنده مدال فیلدز شد

مدال فیلدز هر چهار سال یکبار به ابتکار ریاضی‌دان کانادایی جان چارلز فیلدز در کنگره بین‌الملی ریاضیات به یک ریاضی‌دانان جوان داده می‌شود.

مدال فيلدز دوره قبل را مريم ميرزاخانى ديگر دانشمند رياضى دان ايرانى از آن خود كرده بود.

منبع: newscientist

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «یک دانشمند ریاضی دان ایرانی برنده مدال فیلدز شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..