تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




نهادینه کردن ورزش همگانی در نابینایان از اولویت هاى فدراسیون است

سرپرست نایب رئیس بانوان فدراسیون ورزش‌های نابینایان و کم بینایان:

نهادینه کردن ورزش همگانی در نابینایان از اولویت هاى فدراسیون استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ فائزه توسلی سرپرست نایب رئیس بانوان فدراسیون ورزش‌های نابینایان و کم بینایان درنشست هم‌اندیشی نواب رئیس بانوان هیئت‌های ورزشی نابینایان و کم بینایان سراسر کشور با بیان اینکه در امر ورزش به دو بخش عمده ورزش همگانی و ورزش قهرمانی باید توجه کنیم گفت: ورزش همگانی در جوامع با انگیزه‌های متفاوتی از جمله تامین سلامت جسمی و روانی، غنی سازی اوقات فراغت، گسترش روابط اجتماعی، دور شدن از زندگی ماشینی، بازگشت به طبیعت، افزایش کارآیی، زمینه سازی برای رشد ورزش قهرمانی و توصیه پزشکان مورد توجه قرار گرفته است.

وی افزود: باید بستری مهیا کرد تا مردم و به‌ویژه نابینایان و کم بینایان با توجه به سلیقه و علاقه، هرکجا، هر وقت با هر بودجه‌ای بتوانند به امر ورزش همگانی بپردازند.

توسلی همچنین در خصوص ورزش قهرمانی گفت: قطعا در ارتباط با ورزش قهرمانی علاوه بر افتخار آفرینی در حوزه‌های ملی و بین‌المللی کارکرد موثر دیگری نیز بر آن مرتبط است؛ ورزش قهرمانی و قهرمانان ملی ورزشی می‌توانند بصورت مستقیم و غیر مستقیم انگیزه عموم را برای پرداختن به امر ورزش همگانی تقویت کنند.

نایب رئیس بانوان فدراسیون ورزش‌های نابینایان و کم بینایان ادامه داد: اگر اهل بصیرت باشیم حضور نابینایان و کم بینایان، که حدود ۱ تا ۱/۵ درصد جامعه ما را تشکیل می‌دهند، در جامعه به نوعی فرصت تلقی می‌شود.

وی در پایان این نشست با اشاره به تاثیر مثبت ورزش نابینایان در جامعه افزود: اگر فردی نابینا و کم بینا با محدودیت ظاهری جسمانی و فیزیکی اصرار در پرداختن به ورزش دارد چرا افرادی که همین محدودیت ظاهری را نیز ندارند به ورزش نپردازند؟ از جنبه‌ای دیگر، پرداختن نابینایان به امر ورزش همگانی منجر به استفاده بهینه و هدفمند آنان از اوقات فراغت خواهد شد و این مساله کاملا مفید و مثبت ارزیابی می‌گردد.

انتهای پیام // م. ا


برگزاری نشست هم‌اندیشی نواب رئیس بانوان هیئت‌های ورزشی نابینایان و کم بینایان سراسر کشور



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «نهادینه کردن ورزش همگانی در نابینایان از اولویت هاى فدراسیون است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..