تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




استفاده از حسگر پوشیدنی برای ترک سیگار

تحقیقات جدید پژوهشگران نشان می‌دهد که ترک سیگار به‌وسیله فناوری جدید بسیار آسان‌تر است. اخیراً یک برنامه نرم‌افزاری تلفن همراه هوشمند که با سیستم‌عامل‌های مبتنی بر اندروید کار می‌کند، ارائه‌شده که وقتی حس‌گرهای حرکتی خاصی از دست و بدن فرد سیگاری را در ارتباط با کشیدن سیگار تشخیص می‌دهد، به‌طور خودکار پیام‌های ویدئویی 20 تا 120 ثانیه‌ای را به سیگاری‌ها ارائه می‌کند.

قابل‌توجه است که پژوهشگران استفاده از این فناوری را برای ترک سیگار روشی بسیار آسان می‌دانند. محققان دانشگاه کیس وسترن رزرو (Case Western Reserve) ایالات‌متحده آمریکا یک سیستم جدید مبتنی بر حرکات خاص افراد سیگاری در زمان میل به کشیدن سیگار را ایجاد کرده‌اند که سیستم مذکور این حرکات را درک کرده و پیام‌های متنی انگیزشی و فیلم‌های خاصی را برای کمک به ترک مصرف سیگار ارسال می‌کند. کاربران این سیستم از فنّاوری حسگر پوشیدنی برای ایجاد یک سیستم هشدار خودکار استفاده می‌کنند تا از طریق این حسگرها زمان خاصی که فرد سیگاری میل به کشیدن سیگار پیدا می‌کند را شناسایی کرده و اقدامات لازم را جهت ایجاد انگیزه برای نکشیدن سیگار انجام می‌دهد.

تاکنون روش‌های بسیاری برای ترک سیگار به‌کاررفته که از آن میان می‌توان به آدامس‌های نیکوتین دار و هیپنوتیزم اشاره کرد که خیلی مفید واقع نشده‌اند و می‌توان گفت تاکنون هیچ راه‌حل کوتاه و آسانی برای کمک به افراد سیگاری در ترک سیگار ارائه نشده است. اما اخیراً فناوری پوشیدنی برای شناسایی حس و میل افراد سیگاری به کشیدن سیگار در میان افرادی که خواهان ترک سیگار هستند، از محبوبیت بالایی برخوردار شده است.

بر اساس گفته‌های پژوهشگران، تحقیقات پیشین محققان به بررسی حالات و شرایط افراد سیگاری در شرایطی که اغلب سیگار می‌کشیدند پرداخته بودند درحالی‌که تحقیقات جدید دقیقا فعالیت افراد سیگاری را براساس حسگرها دنبال می‌کند و بر مبنای آن اقدامات لازم را ارائه می دهند.

مینگ چون هانگ (Ming-Chun Huang) از پژوهشگران این پروژه تحقیقاتی در رابطه با نحوه عملکرد این سیستم، اظهار داشت: ما توسط این برنامه می‌توانیم بین یک حرکت واحد از قبیل خوردن یا آشامیدن و حرکاتی که به وضوح با کشیدن سیگار مرتبط هستند، تفاوت قائل شویم.

قابل‌توجه است که تنباکو عامل مهم و اصلی مرگ و میر تعداد زیادی از انسان‌ها در سطح جهانی محسوب می‌شود. کشیدن سیگار بیش از 7000 ماده شیمیایی، از جمله مونوکسید کربن، سیانید هیدروژن و اکسید نیتروژن را وارد بدن فرد سیگاری می‌کند. قابل‌توجه است افرادی که سیگار می‌کشند خیلی زود و آسان به کشیدن آن عادت کرده و اعتیاد پیدا می‌کنند و حتی برای برخی افراد کشیدن سه نخ سیگار می‌تواند اعتیادآور باشد. به گفته کارشناسان همان گونه که اعتیاد به سیگار خیلی آسان و زود ایجاد می‌شود، ترک آن نیز به سختی صورت می‌گیرد چرا که در معتادان به سیگار گیرنده‌های نیکوتین بیشتری در مغز وجود دارد.

5656




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «استفاده از حسگر پوشیدنی برای ترک سیگار»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..