تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




افزایش اعتماد به نفس در کودکان، واقعا بازی تاثیری داره؟

اگر مهمترین عامل موفقیت کودک شما در آینده را بپرسند چه پاسخی خواهید داد؟ شغل آنها؟ قطعا خیر. یک کودک بدون اعتمادبنفس هرگز یک پزشک موفق، یک مهندس خلاق و یا یک فرد شاد و اجتماعی نخواهد بود. قطعا این اعتماد بنفس است که آینده او را رقم خواهد زد...افزایش اعتماد بنفس از طریق بازی از مهمترین و اولین گام های تقویت اعتماد بنفس در کودکان است.

تحسین کردن کودک نوپا امر آسانی بوده و کافی است که از او بخواهید که اسباب بازی مثلث را داخل حفره مثلث، مربع را داخل حفره مربع و برخی دیگر بیاندازد. یا آن که توپ را از داخل قلعه اسب بازی بیرون آورد و تمامی این کارها برای کودک شاید کمی دشوار باشد اما تنها فعالیت های اولیه او محسوب می شود. سعی کنید هنگام بازی کودک خود را تحسین کنید تا اعتماد به نفسی برای انجام بازیها بدست آورد. این تحسین نه تنها شادی کودک را رقم می زند، بلکه اعتماد به نفس بزرگی برای آینده آن خواهد شد. Andrew Meltzoff دکترای مشاوره والدین معتقد است:" کنترل فرزند موجب می شود تا چیزهای جدیدی را دربرگیرد. این موارد یادگیری اولیه بوده که ذهن باید آمادگی لازم را بدست آورد."

راهنمای این مطلب به شما کمک می کند تا در دو سال اول زندگی کودک خود را با اعتماد بنفس همراه سازید و آینده را با چنین اعتمادی برای آن رقم زنید. هر سن توصیه های خاص خود را داشته که می توانید در ادامه مطلب با آنها آشنا شوید:

6 ماهگی

حرف های نامفهوم کودکانه

چگونه بازی انجام شود: سعی کنید سرو صدا ناخودآگاهی از خود درآورید و مشاهده کنید آیا کودک آن را تقلید می کند. اگر کودکتان صدا دیگری از خود نشان داد این یعنی تقلید کردن.

چرا این حرکت عالی است: در این سن کودک حرکات لب و صدا اطرافیان خود را بهتر تشخیص می دهد و براساس آنها تقلیدهایی داشته باشد. هنگام گفتگو درمیابد که زبان یک موضوع سرگرم کننده می باشد. از این رو با کنجکاوی آن را دنبال کرده تا اطلاعات بیشتری در این زمینه کسب کند.

گام بعدی: سعی کنید حرف های نامفهوم کودک خود را به موضوعی ربط دهید. این امر اجازه می دهد تا پیام های آن قابل درک باشد و بیشتر فهمی داشته باشد.

نشستن و جستجو کردن

چگونه بازی انجام شود: یک بالشت را در کنار کودک خود برای مراقبت بیشتر قرار دهید. یک اسباب بازی یا جسم رنگارنگ را در نزدیکی قرار داده و به دنبال آن باشید.

چرا این بازی عالی است: این فعالیت ماهیچه های کودک را تقویت کرده و در افزایش اعتماد به نفس آن نیز نقش مستقیم و بالایی دارد.

مرحله بعدی: به کودک خود کمک کنید در حالت نشسته یا ایستاده قرار گیرد تا به مرور زمان حرکات را خود انجام دهد.

12 ماهگی

از بین بردن بلوک ها

چگونه بازی انجام شود: در این بازی شما باید بلوک هایی را روی هم قرار داده تا کودک پس از تکمیل آن را فرو ریزد. اگر او نمی تواند سعی کنید خودتان آن را خراب کنید. سپس باری دیگر آن را ساخته تا کودکتان مشاهده کنید که می توان هر چیزی که خراب می شود را باری دیگر ساخت.

چرا این بازی عالی است: این تمرین موجب هماهنگی چشم و ذهن کودک می شود و همچنین او را برای کنترل اوضاع با تجربه بیشتری به بار می آورد.

گام بعدی: سعی کنید کودک را برای ساخت برج ها تشویق کنید و اکثر کودکان یک ساله می توانند تا چند بلوک را روی هم قرار دهند.

مادر کجاست؟

چگونه بازی انجام شود: سعی کنید خود را از دید کودک پنهان کرده و به سرعت خود را پدیدار سازید و با گفتن بو آنها را متعجب سازید. این روند به شکل طولانی قابل انجام است و نیازی به گذر زمان نیست.

چرا این بازی عالی است: این بازی برای کودکان 12 ماهه یا همان یک ساله بسیار مناسب است. زیرا شروع به درک آنچه که در جلو چشم آن قرار دارد می کند و تعادل و هماهنگی بیشتری بین ذهن و چشم برقرار خواهد کرد. در نتیجه اعتماد بنفسی را نیز رقم زده و ویژگی بزرگی را برای کودکتان به ارمغان می آورد.

مرحله بعدی: تا زمانی که ممکن است پنهان شوید و منتظر بمانید تا کودک شما را به زبان خود صدا زند. هنگامی که جلو آن ظاهر می شوید موجب ایجاد هیجان خواهید شد و آن را متعجب می سازید.

18 ماهگی

شادی با اسباب بازی

چگونه بازی کنید : با استفاده از اسباب بازی ها می توانید یک مزرعه، گاراژ و یا خانه ی عروسکی برای کودک خود بسازید.

چرا انجام این بازی به درستی اهمیت دارد : این نوع از بازی باعث می شود که کودک شما احساس تسلط داشتن بر روی چیزی را داشته باشد. دکتر Claire B. Kopp نویسنده ی کتاب " قدم های کودک " می گوید: این نوع بازی باعث راهنمایی اجتماعی و رشد عاطفی فرزند شما در دو سال اول می شود و همچنین به فرزند شما می کند تا درک کند که چگونه باید با دیگران تعامل داشته باشد.

مرحله ی بعدی : یک بازیکن جدید را وارد بازی کنید، مثلا از سگ خانگی تان استفاده کنید و از کودک خود سوالاتی مانند : " او چه چیزی می خورد ؟ " یا " آیا او با حیوانات دیگر بازی می کند ؟ " را بپرسید.

آن چیست ؟

چگونه بازی کنید : یک جعبه ی کفش را با کاغذ رنگی جلد کنید سپس جعبه کفش را با اشیایی مانند فنجان پلاستیکی، توپ و ... را با همان رنگ پر کنید. جعبه را در مقابل کودکتان قرار دهید و هر شیء را با بردن نام آن از جعبه بیرون بیاورید.

چرا انجام این بازی به درستی اهمیت دارد : کودکان نو پا علاقه ی فراوانی به خالی کردن و پر کردن جعبه ها دارند و شما با انجام چنین بازی می توانید کاری کنید که کودکتان لغات و رنگ های بیشتری را یاد بگیرد.

مرحله ی بعدی : اشیاء را به جعبه برگردانید و همین فعالیت را مجددا با یک رنگ دیگر امتحان کنید تا ببینید کودکتان می تواند رنگها را تشخیص دهد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «افزایش اعتماد به نفس در کودکان، واقعا بازی تاثیری داره؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..