تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بهشتی پور: مقام‌های ایرانی به طور کلی مذاکره را رد نکنند

یک کارشناس مسائل بین‌الملل گفت:‌ صحبت‌های ترامپ بیشتر یک بازی رسانه‌ای است تا یک اقدام عملی اما مقامات ایرانی هم نباید مذاکره را به صورت کلی رد کنند، چراکه آمریکایی‌ها با زرنگی دم از مذاکره می‌زنند.

صحبت‌های ترامپ بیشتر یک بازی رسانه‌ای است/آمریکایی‌ها با زرنگی دم از مذاکره می‌زنند

حسن بهشتی پور یک کارشناس مسائل بین الملل، با اشاره به صحبت‌های اخیر رییس‌جمهور آمریکا گفت: صحبت‌های ترامپ به این علت بود که نشان دهد دنبال جنگ نیست و هدفش صلح است. بالاخره برایش گران تمام خواهد شد که چهره جنگ‌طلب از او در دنیا نشان داده شود. البته او آدم بازرگان و تاجر مسلکی است شیوه‌اش به این شکل است که اول با تندی سعی می‌کند طرفش را مرعوب کند و سپس از موضع بالا اعلام کند که آماده مذاکره است.

این کارشناس مسائل بین الملل افزود: وی در واقع می خواهد از طرفی چهره صلح‌طلب از خودش نشان دهد و از طرفی هم انتخابات آبان ماه در آمریکا در پیش است و یک سوم نمایندگان مجلس سنا انتخاب می‌شوند پس این فضاسازی است که نشان دهد من همانطور که کره شمالی را به میز مذاکره کشاندم ایران را هم وادار به مذاکره کرده و یک قرارداد به مراتب بهتر از برجام برای آمریکا به دست آوردم.

از طرف دیگر پمپئو زمانی که دید این حرف‌ها ممکن است به موضع ضعف آمریکا تعبیر شود بلافاصله با شبکه ام بی سی مصاحبه کرد و اعلام کرد ما زمانی با ایران مذاکره می‌کنیم که رفتارش را با مردمش تغییر دهد یعنی در واقع سه شرط از آن دوازده شرط گذشته را مجددا تکرار کرد و نشان داد که تلاش می‌کند تعبیری که از سخنان ترامپ در اذهان به وجود آمده بود را تغییر دهد. 

در هرصورت من فکر می‌کنم این بیشتر یک بازی رسانه‌ای است تا یک اقدام واقعی چون اصل مذاکره چیز خوبی است اما باید مشخص شود مذاکره در مورد چه موضوعی می‌خواهد انجام شود؛ دستور مذاکره و هدف از مذاکره چه هست و اگر قرار است نتیجه مذاکره تسلیم شدن محض در برابر خواسته‌های طرف مقابل باشد هیچ عقل سلیمی چنین مذاکره‌ای را نمی‌پذیرد.

اگر قرار باشد تنها برای پرستیژ این مسائل مطرح شود بد نیست که مقامات ایرانی هم دم از مذاکره بزنند. مذاکره فی نفسه چیز خوبی است برخلاف چیزی که در ایران ترویج می‌شود که مذاکره یعنی سازش کردن، اینطور نیست. مذاکره می‌تواند به معنای سازش و تسلیم شدن نباشد بلکه به رغم بی‌اعتمادی دوطرف می‌توانند پشت میز مذاکره بنشینند برای اینکه تنش را کاهش دهند پس در نخستین قدم ما هم نباید مذاکره را به صورت کلی رد کنیم؛ چراکه آمریکایی‌ها با زرنگی دم از مذاکره میزنند. مقامات ایرانی هم باید اعلام کنند آماده مذاکره هستند اما مذاکراتی با دستور کار مشخص، هدف مشخص و همچنین باید تکلیف برجام مشخص شود که در چهارچوب توافق قبلی مذاکرات را آغاز کنیم.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: ilna.ir




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بهشتی پور: مقام‌های ایرانی به طور کلی مذاکره را رد نکنند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..