تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




پیش بینی بارشهای نرمال برای خراسان رضوی

بر اساس نقشه های هواشناسی میانگین بارشها در این استان طی ماههای مرداد، شهریور و مهر امسال نرمال و قدری بیشتر از حد نرمال پیش بینی شده است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مدیرکل هواشناسی خراسان رضوی گفت: بر پایه پیش بینی های انجام شده پیش بینی بارشهای نرمال برای خراسان رضویحجم بارشها در مناطق شمال، شمال غرب و غرب کشور طی سه ماه پیش رو نرمال خواهد بود و انتظار می رود تاخیری در شروع بارشهای پاییزه در خراسان رضوی وجود نداشته باشد.

محسن عراقی زاده افزود: بر این اساس خراسان رضوی در ماههای مرداد و شهریور امسال بارش نرمال خواهد داشت و بارندگی طی مهر ماه آتی نیز در نواحی شمالی این استان بیش از حد نرمال پیش بینی شده است.
مدیرکل هواشناسی خراسان رضوی گفت: وضعیت نرمال بارش در یک بازه زمانی به این معنا است که میانگین بارندگی در مشهد و استان با میزان بارندگی در مدت مشابه دوره بلندمدت 30 ساله تطابق داشته و کمتر از آن نباشد.
وی افزود: به عنوان مثال از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون میانگین بارندگی در خراسان رضوی 36 درصد نسبت به مدت مشابه دوره بلندمدت کاهش دارد اما برای آبان ماه آتی میانگین بارندگی در استان بیشتر از مدت مشابه دوره بلندمدت پیش بینی شده است.
عراقی زاده به اثرات بارندگیهای نرمال طی سه ماه آتی بر وضعیت خشکسالی نیز اشاره و بیان کرد: این امر قابل پیش بینی دقیق نیست اما واقعیت این است که پیش بینی بارشهای خوب برای یک یا چند ماه تاثیر چندانی بر وضعیت خشکسالی مزمن 18 ساله ندارد.
از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون 135 میلیمتر باران در خراسان رضوی باریده است.
میانگین سالانه بارندگی در ایران 250 میلیمتر اما در خراسان رضوی کمتر از 210 میلیمتر است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «پیش بینی بارشهای نرمال برای خراسان رضوی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..