تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




آفت پروانه برگ خوار دم قهوه ای در جنگل‎های خلخال کنترل شد

ساعت: 15:01 منتشر شده در مورخ: 1397/05/10 شناسه خبر: 1393515

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اردبیل گفت: آفت پروانه برگ خوار دم قهوه ای در جنگل های خلخال کنترل شده اما ریشه کن نشده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا  به نقل از سبلان‌ما، فرهاد عبدالعلی پور امروز در بازدید از جنگل های آفت زده خلخال٬ گفت: اقدامات انجام شده برای مبارزه با آفت  پروانه برگ خوار دم قهوه ای در جنگل های خلخال موثر و خوشبختانه در مقایسه با سه ماه گذشته روند مبارزه پیشرفت خوبی داشته است.

وی تاکید کرد: این آفت با وجود مبارزه بطور کامل از بین نرفته است و باید روند مبارزه  ادامه داشته باشد.

دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران استان اظهار کرد: پس از شیوع آفت پروانه برگ خوار دم قهوه ای در اکثر استان ها و همچنین جنگل های شهرستان خلخال با پیگیری معاونت عمرانی  استانداری و با هماهنگی منابع طبیعی، فرمانداری و شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان خلخال تیم ۴۰ نفره شامل نیروی های متخصص در قالب ده گروه برای مبارزه تشکیل شد.

عبدالعلی پور ادامه داد: این تیم با استفاده از شیوه های مختلف از جمله مبارزه مکانیکی و بیولوژیکی برای ریشه کنی اقدام کردند که موفق به توقف گسترش این آفت در جنگل های خلخال  شده اند.

مدیرکل بحران استانداری اردبیل تاکید کرد: افت پروانه برگ خوار دم قهوه ای در این جنگل بطور کامل ریشه کن نشده است و احتمال شیوع دوباره این آفت در بهار سال آینده دور از انتظار نیست.

وی گفت: لازم است اداره کل منابع طبیعی استان و شهرستان برای ریشه کنی کامل این افت تا فصل پاییز مبارزه را ادامه دهند.

 

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «آفت پروانه برگ خوار دم قهوه ای در جنگل‎های خلخال کنترل شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..