تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




نشانه‌های هشداردهنده ای که زنگ خطر «لوپوس» را به صدا درمی‌آورند + راه‌های درمان

داریوش دائر عضو انجمن متخصصین پوست ایران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در باره بیماری لوپوس اظهار کرد: این عارضه یکی از بیماری‌های خودایمنی است که اعضای داخلی بدن مانند کلیه‌ها، خون، سیستم اعصاب مرکزی (مغز و اعصاب)، گوارش، مغز و استخوان، غدد و چشم‌ها را می‌تواند درگیر کند؛ در بیشتر موارد بیماری لوپوس نشانه‌های پوستی دارد یا فقط در پوست بروز پیدا می‌کند.

بیشتر بخوانید: بیماری «لوپوس» چیست؟ +علائم

وی درباره شیوع بیماری لوپوس اظهار کرد: در بیماری لوپوس آنتی‌بادی‌هایی در بدن علیه بافت‌های طبیعی فعال می‌شوند و این بافت‌ها را تخریب می‌کنند؛ در مواردی که این عارضه تنها نشانه‌های پوستی داشته باشد مردان و زنان به شکل مساوی به آن دچار می‌شوند و در مواردی که لوپوس سیستمیک باشد زنان بیشتر به آن گرفتار می‌شوند.

نشانه‌های هشداردهنده که زنگ خطر «لوپوس» را به صدا درمی‌آورند + راه‌های درمان/ اگر این نشانه‌ها را دارید مشکوک به لوپوس هستید

این عضو انجمن متخصصین پوست ایران افزود: مبتلایان به لوپوس حساسیت بیش از حد نسبت به نور خورشید دارند؛ در این عارضه راش‌ها یا بثورات (ضایعات) پوستی پروانه‌ای شکل در ناحیه بینی و گونه‌ها نمایان می‌شود؛ بثورات پوستی سکه‌ای شکل (دیسکوئید یا دیسکی شکل) در صورت و سر به ویژه در نواحی که دچار طاسی است و قسمت‌هایی از بدن که در معرض آفتاب هستند مانند گردن، پشت دست‌ها و گوش‌ها ظاهر می‌شوند.

بیشتر بخوانید: علائم بیماری لوپوس را بشناسیم

دائر در باره نحوه تشخیص قطعی بیماری لوپوس تأکید کرد: تشخیص قطعی این عارضه با نمونه برداری از بافت شخص و بررسی این نمونه‌ها در آزمایشگاه آسیب‌شناسی میسر می‌شود؛ مبتلایان به لوپوس باید از نور خورشید و منابع نور ماورای بنفش مانند لامپ‌های مهتابی یا کم‌ مصرف دوری کنند؛ استفاده مرتب و منظم از کرم‌های ضد‌آفتاب را در برنامه روزانه خود بگنجانند و هنگامی که در معرض نور خورشید قرار می‌گیرند باید پوشش مناسب مانند کلاه، ماسک و عینک آفتابی داشته باشند.

نشانه‌های هشداردهنده که زنگ خطر «لوپوس» را به صدا درمی‌آورند + راه‌های درمان/ اگر این نشانه‌ها را دارید مشکوک به لوپوس هستید

روش‌های درمان بیماری لوپوس

وی درباره روش‌های درمان بیماری لوپوس تصریح کرد: در موارد خفیف این عارضه باید از کِرم‌های موضعی کورتون‌دار یا دارو‌های تنظیم کننده سیستم ایمنی بدن استفاده شود؛ در موارد شدید و مقاوم به درمان موضعی، مصرف دارو‌های قوی خوراکی و تزریقی به شکل طولانی مدت ضروری است و در حین درمان باید بیمار به صورت مرتب پایش شود.

بیشتر بخوانید: چگونه لوپوس روی چشمان شما اثر می‌گذارد؟

این عضو انجمن متخصصین پوست ایران گفت: در مواردی که نشانه‌های پوستی در بیماری لوپوس همزمان و همراه با علائم داخلی وجود داشته باشند درمان‌ها سنگین‌تر هستند و گاه این درمان‌ها تا پایان عمر ادامه پیدا می‌کنند؛ به طور کلی بیماری پوستی لوپوس چندان نگران کننده نیست و درمان پذیر است، اما در صورتی که به شکل سیستمیک و گسترده باشد نیاز به مراقبت‌های ویژه و پایش‌های مداوم و مستمر دارد.

دائر یادآور شد: در مواردی که بیماری لوپوس، نشانه‌های پوستی داشته باشد با نام DLE و در مواردی که علاوه بر پوست، اعضای داخلی بدن هم گرفتار شده باشند با نام SLE شناخته می‌شود.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «نشانه‌های هشداردهنده ای که زنگ خطر «لوپوس» را به صدا درمی‌آورند + راه‌های درمان»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..