تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




دختران و پسران چه تفاوت‌های رفتاری دارند؟

دختران و پسران چه تفاوت‌های رفتاری دارند؟به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ فاطمه حسینی فر کارشناس ارشد روان شناسی تربیتی، گفت: تفاوت‌های ظاهری بین دختران پسران دارای ابعاد مختلفی مانند بعد عاطفی زبان و گفتار، علایق و گرایش‌ها ونحوه تکامل مغز است.

وی با اشاره به تفاوت‌های عاطفی دختران و پسران، افزود: دختران تغییرات عاطفی دیگران را سریع‌تر درک می‌کنند و با توجه به احساس وعواطف خود با دیگران ارتباط بر قرارکرده و مراقبت کننده خوبی برای کودکان و بزرگسالان هستند.

این کارشناس ارشد روان شناسی تربیتی ادامه داد: ارتباط دختران عاطفه مدار است اما ارتباط عاطفی پسران فعالیت مدار است.

حسینی فر با بیان اینکه گفتگو ابزاری است که افراد به شکل‌های مختلفی از آن استفاده می‌کنند، تصریح کرد: پسران از گفتگو و زبان بیشتر برای انتقال پیام و دختران از گفتگو برای برقرارکردن ارتباط عاطفی استفاده می‌کنند.

بیشتر بخوانید: با این ترفندها کودکتان را اقتصادی بار بیاورید

وی با بیان اینکه زبان مهم ترین ابزار برای انتقال عواطف است، اظهار کرد: پسران زمانی که گفتگو می‌کنند دوست دارند مشکلی را حل کنند اما دختران زمانی که صحبت می‌کنند دوست دارند که شنیده شوند.

این کارشناس ارشد روان شناسی تربیتی درمورد علایق وگرایش‌ها در دختران و پسران، بیان کرد: دختران به مسایل دینی و مذهبی علاقه بسیاری دارند و حس همکاری در آن بیشتر است.

حسینی فر با اشاره به اینکه پسران به مسایل سیاسی و نظری علاقه دارند، افزود: در دختران هر دو نیم کره چپ و راست با یکدیگر رشد کرده اما در پسران نیم کره راست سریع‌تر رشد می‌کند.

وی ادامه داد: تفکر ریاضی در پسران بیشتر نمود پیدا می ‌کند و قدرت هدف گیری آنان مانند تیراندازی و دارت بهتر از دختران است.

این کارشناس ارشد روان شناسی تربیتی یادآور شد: در مجموع پسران قدرت عینی قوی ‌تر و دختران قدرت ذهنی بیشتری دارند.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

نگاهی به تفاوت‌های رفتاری و علایق دختر و پسر



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «دختران و پسران چه تفاوت‌های رفتاری دارند؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..