تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بازدهی 14 درصدی شاخص در 5 روز

به گزارش شمانیوز، در داد و ستد‌های آخرین روز معاملاتی هفته، شاخص کل بورس با رشدی بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ واحدی در حالی به تعطیلات رفت که هفته‌ای تاریخی را برای سرمایه گذاران بورسی با بازدهی ۱۴ درصدی ثبت کرد.

در داد و ستد‌های روز چهارشنبه شاخص کل بورس با رشدی دو هزار و ۷۷۷ واحدی توانست از مرز ۱۲۳ هزار واحدی هم عبور کند و در چند قدمی رکوردی جدید به کار خود پایان داد.

امروز نماد‌های صنایع پتروشیمی خلیج فارس، پتروشیمی پارس، تاپیکو، گل گهر، گسترش نفت و گاز پارسیان، فولاد خوزستان و پتروشیمی جم با بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص رشد ۲.۲ درصدی نماگر بورس را رقم زدند تا این متغیر در عدد ۱۲۳ هزار و ۹۵۱ واحد به کار خود پایان دهد.

شاخص کل هم وزن نیز در روز جاری ۱۰۵ واحد بالا رفت. همچنین شاخص بازار اول یک هزار و ۶۸۶ واحد و شاخص بازار دوم ۷ هزار و ۲۴۸ واحد صعودی شدند.

پتروشیمی پارس، تاپیکو، پالایش نفت اصفهان و فولاد مبارکه امروز در فهرست پربیننده‌ترین نماد‌های بورسی قرار گرفتند و با رشد قیمت به کار خود پایان دادند.

سرمایه گذاران بورسی در پایان معاملات امروز بیش از دو میلیارد و ۱۳۶ میلیون برگه سهم، حق تقدم و سایر دارایی‌های مالی را در بازار دست به دست کردند که ارزش این مبادلات بالغ بر ۷۴۲ میلیارد تومان بود و در ۱۳۵ هزار نوبت معاملاتی انجام شد.

حجم معاملات نسبت به روز گذشته ۶۵ درصد و ارزش معاملات ۱۰۶ درصد نسبت به روز گذشته افزایش یافت.

فولاد مبارکه با معامله ۱۹۲ میلیون سهمی به ارزش ۸۵ میلیارد تومان بیشترین حجم و ارزش معاملات امروز را از آن خود کرد.

پروشیمی پارس، سیمان بهبهان، فولاد خوزستان، معدنی دماوند، فرآوری مواد معدنی ایران، پالایش نفت تهران و فولاد کاوه جنوب امروز بیشترین رشد قیمت را داشتند. در مقابل نماد‌های تولید مواد اولیه داروپخش، پارس مینو، تولیدی شهید قندی، تولید محور خودرو، پاکسان، کالسیمین و داروسازی زهراوی با بیشترین کاهش قیمت در انتهای جدول معاملات قرار گرفتند.

سرمایه گذاران بورسی امروز برای خرید سهام پتروشیمی پارس، تاپیکو، فولاد کاوه جنوب کیش، سرمایه گذاری گروه توسعه ملی، صنایع پتروشیمی خلیج فارس، فولاد خراسان و پالایش نفت تهران بیشرین تقاضا‌ها را ثبت کردند.

در مقابل گروهی از سرمایه گذاران تلاش کردند با عرضه‌های سنگین از اوراق صکوک سایپا، سهام نهاد‌های مالی بورس، سهام ملی مس، اوراق صکوک گل گهر و سهام پتروشیمی پردیس خارج شوند.

بررسی عملکرد صنایع بورسی نیز در معاملات امروز نشان می‌دهد که گروه فلزات اساسی، فرآورده‌های نفتی و شیمیایی‌ها بیشترین ارزش معاملات را داشتند.

همچنین شاخص صنایع فنی مهندسی، تامین آب، برق، گاز، محصولات چوبی، چند رشته‌ای، سایر معادن، شیمیایی و فرآورده‌های نفتی با بیشترین رشد مواجه شدند. سهام شرکت‌های این گروه‌ها با رشد قیمت و اقبال بازار همراه بودند.

این گزارش حاکی است شاخص کل بورس در پنج روز معاملاتی هفته جاری با رشد و رکورد زنی‌های مداوم به کار خود پایان داد تا جایی که در این مدت بارشد بیش از ۱۵ هزار واحدی بازدهی ۱۴ درصدی را برای سرمایه گذاران ثبت کرد.

گروه‌های بزرگ مثل فلزات اساسی، پالایشی‌ها و پتروشیمی‌ها در این مدت بیشترین تاثیر را بر صعود نماگر بورس داشتند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بازدهی 14 درصدی شاخص در 5 روز»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..