تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بررسی سندرم تخمدان پلی کیستیک، علائم و درمان

سندرم تخمدان پلی کیستیک از دلایل شایع ناباروری زنان است . در این سندرم ، هر دو تخمدان بزرگ می شوند و کیست های متعدد پر از مایعی در آنها به وجود می آید . به نظر می رسد این حالت به علت عدم تعادل هورمونی به وجود آید که گاهی اوقات با افزایش هورمون LH ( مترشحه از هیپوفیز ) و هورمون جنسی مردانه تستوسترون همراه است . این عدم تعادل هورمونی ، ممکن است از تخمک گذاری جلوگیری کند یا باعث کاهش باروری و بعضی مواقع افزایش رویش موی بدن شود.

علائم بیماری سندرم تخمدان پلی کیستیک

علائم سندرم تخمدان پلی کیستیک ، متفاوت می باشند و ممکن است تا هنگامی که خانمی برای علت نازایی مورد بررسی قرار نگیرد ، سندرم تخمدان پلی کیستیک ناشناخته باقی بماند. این علائم عبارتند از :

- عدم یا کاهش دوره های قاعدگی

- چاقی

- افزایش مو

- آکنه

این زنان به علت مقاوم بودن به انسولین ممکن است به دیابت شیرین دچار شوند . همچنین این افراد بیشتر در معرض فشارخون ، بیماری های قلبی و سکته قلبی هستند .

چه کاری ممکن است برای سندرم تخمدان پلی کیستیک انجام شود ؟

در صورت شک به سندم تخمدان پلی کیستیک ، پزشک درخواست آزمایش خون می کند تا سطح هورمونها را ارزیابی کند.

همچنین می توان برای جستجوی کیست از اسکن اولتراسوند استفاده کرد.

درمان سندرم تخمدان پلی کیستیک ، به شدت علائم و اینکه آیا فرد می خواهد بچه دار شود یا نه بستگی دارد . ناباروری را می توان با داروهایی مثل کلومیفن درمان کرد . اگر فرد نخواهد بچه دار شود برای درمان دوره های قاعدگی غیر طبیعی می توان از قرص های جلوگیری از بارداری استفاده کرد . برای کاهش مقاومت به انسولین و همچنین کاهش خطر ابتلا به دیابت ، می توان از قرص های متفورمین استفاده کرد که علاوه بر تنظیم دوره ها به کاهش وزن نیز کمک می کند . موهای اضافی را می توان با الکترولیز از بین برد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بررسی سندرم تخمدان پلی کیستیک، علائم و درمان»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..