تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




شناسایی یک هزار و 800 رشته ورزشی بومی محلی در کشور

ساعت: 21:15 منتشر شده در مورخ: 1397/05/09 شناسه خبر: 1393234

دبیرکل فدراسیون ورزش روستایی و عشایری خبر داد:

دبیرکل فدراسیون ورزش روستایی و عشایری گفت: یک هزار و 800 رشته و ورزش بومی محلی در کشور شناسایی شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سبلان‌ما، علیرضا احدی عصر امروز در حاشیه برگزاری مسابقات کشوری کشتی آشیرما در اردبیل اظهار داشت: 160نفراز ورزشکاران رشته‌های بومی محلی به مسابقات عشایری قرقیزستان که در سه وزن برگزار می‌شود، اعزام خواهند شد.

وی بیان کرد: احیای ورزش‌ها و بازی‌های بومی و محلی در کشور از مهمترین اهداف و اولویت‌ها به شمار می‌رود که در این راستا تاکنون یک هزار و 800 رشته و ورزش بومی محلی در کشور شناسایی شده است.

احدی بیان کرد: از این تعداد رشته بومی محلی شناسایی شده در کشور براساس اعلام فدراسیون ورزش بومی محلی 147 مورد مربوط به استان اردبیل بوده که تدوین دایره‌المعارف این رشته‌ها در دستور کار بوده تا بتوانیم زمینه ساز آشنایی نسل جوان با این رشته‌های ورزشی شویم و گامی در راستای احیای این ورزش‌ها و رشته‌ها برداریم.

دبیرکل فدراسیون ورزش روستایی و عشایری از برگزاری جشنواره ورزش بومی محلی و روستایی جام ریاست جمهوری خبر داد و افزود: این رویداد بزرگترین جشنواره ورزش بومی محلی بوده که برنامه‌ریزی شده تا از روز 26 مرداد تا 5 شهریور برگزار شود.

احدی تصریح کرد: اعزام تیم‌ فوتبال روستایی و عشایری به مسابقات آسیایی و حضور 160 نفر از ورزشکاران این رشته‌ها در مسابقات عشایری قرقیزستان که در سه وزن برگزار می‌شود، از دیگر برنامه‌هایی است که هدفگذاری شده است که برگزیدگان این دوره از مسابقات گولشمک و آشیرما به قرقیزستان اعزام خواهند شد.

وی از تجهیز و احداث خانه‌های ورزش روستایی در یک هزار و 600 روستا در کشور خبر داد و گفت: از این تعداد 60 روستا سهم استان اردبیل بوده که تاکنون شاهد تجهیز 40 خانه روستایی بودیم و در زمینه تجهیز 20 خانه ورزش روستهای هدف نیز اقدامات لازم انجام می‌شود.

 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «شناسایی یک هزار و 800 رشته ورزشی بومی محلی در کشور»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..