تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بررسی بازدهی 10 صنعت مهم بازار سرمایه

سه شنبه های بورسی با کارگزاری بانک توسعه صادرات:

استخراج کانه‌های فلزی و صنعت فلزات اساسی دو صنعت برتر بازار با بیشترین بازدهی‌ها هستند بطوریکه صنعت استخراج کانه‌های فلزی بازدهی قابل توجه ۵۸ درصدی داشته است.

واحد تحلیل و سرمایه گذاری کارگزاری بانک توسعه صادرات؛

از ابتدای سال ۱۳۹۷ تا کنون شاخص بازار سرمایه رشد قابل ملاحظه‌ای داشته است. افزایش نرخ ارز، افزایش سودآوری شرکت‌های صادراتی، افزایش تورم و افزایش نرخ فروش محصولات سبب بهبود وضعیت سودآوری شرکت‌ها و در نهایت هدایت نقدینگی به سمت بازار سرمایه شده است.
در ابتدای سال شاخص کل ۹۶.۴۲۵ واحد بوده است بعد از چهارماه شاخص کل به ۱۱۳.۸۵۲ واحد رسیده است و بازدهی ۱۶.۶۱ درصدی داشته است.
نمودار زیر وضعیت شاخص را در چند ماه اخیر نشان می‌دهد:

بررسی بازدهی 10 صنعت مهم بازار سرمایه

در جدول زیر صنایعی که بیشترین بازدهی را از ابتدای سال جاری داشته‌اند نشان داده شده است:

بررسی بازدهی 10 صنعت مهم بازار سرمایه

همانطور که مشاهده می کنید استخراج کانه‌های فلزی و صنعت فلزات اساسی دو صنعت برتر بازار با بیشترین بازدهی‌ها هستند بطوریکه صنعت استخراج کانه‌های فلزی بازدهی قابل توجه ۵۸ درصدی داشته است. شرکت گل گهر با بازدهی ۶۷ درصد و چادر ملو با بازدهی ۶۹ درصد در این گروه جای دارند.
صنعت فلزات اساسی با بازدهی بیش از ۳۶ درصد در جایگاه دوم در بین صنایع پر بازده قرار دارد و شرکت‌های فولاد ارفع و آلومینیوم ایران با بازدهی بیش از ۹۰ درصد و فولاد خوزستان و فولاد خراسان با بازدهی بیش از ۶۰ درصد در این گروه جای دارند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بررسی بازدهی 10 صنعت مهم بازار سرمایه»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..