تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تصمیم هند به ایجاد سپر دفاع موشکی در آسمان دهلی نو

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صدا و سيما به نقل از اسپوتنيک، برخی کشورها، به پیروی از آمریکا و روسیه تصمیم دارند در اطراف شهرهای بزرگ خود سامانه های دفاع موشکی مستقر کنند.

هند در حال بررسی استقرار یک سامانه سپر دفاع موشکی در اطراف دهلی نو با هدف حفاظت از این شهر در برابر حملات مشابه یازده سپتامبر به وسیله هواپیما، موشک یا پهپاد است. روزنامه «تایمز آو ایندیا» در گزارشی اعلام کرد وزارت دفاع هند خرید سامانه دفاع موشکی پیشرفته را از آمریکا به ارزش یک میلیارد دلار تایید کرده است.
این سامانه که مجهز به رادارهای سه بعدی، موشک های کوتاه برد و میان برد و واحدهای فرماندهی و کنترل آتش است می تواند اهداف مهاجم را به سرعت شناسایی کند و هدف قرار دهد و بخشی از سپر دفاع موشکی است که از آسمان واشنگتن محافظت می کند.
این سامانه در چندین کشور عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در اروپا نیز نصب شده است. مسکو و برخی شهرهای اسرائیل (رژيم صهيونيستي) نیز از سامانه های مشابهی استفاده می کنند. تصمیم به استقرار این سامانه آمریکایی همزمان با تلاش ها برای ایجاد یک سامانه سپر دفاع موشکی دو لایه به منظور رهگیری و نابودی موشک های بالستیک به سمت پایتخت هند درون و بیرون از جو زمین صورت می گیرد.
هند همچنین به دنبال معافیت از قانون موسوم به «مقابله با دشمنان آمریکا از طریق تحریم ها – کاتسا» با هدف خرید برخی سامانه های تسلیحاتی از روسیه یا ادامه خرید نفت از ایران است. هند مایل است بدون قرار گرفتن در معرض تحریم های آمریکا، پنج سامانه دفاع هوایی اس 400 از روسیه خریداری کند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تصمیم هند به ایجاد سپر دفاع موشکی در آسمان دهلی نو»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..