تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




طرز تهیه کوفته زرشک و زردآلو و مواد لازم

طرز تهیه کوفته زرشک و زردآلو و مواد لازم

این روزها دستور پزشکی غذاهای بسیار زیادی را می بینیم که شاید اسمشان را تا بحال نشنیده باشیم و حتی اسم های عجیب داشته باشند، غذاهای اصیل طعم و حس خاصی دارند که شاید هیچ کدام از این غذاها نداشته باشند. در این مطلب طرز تهیه یک غذای ایرانی بسیار خوشمزه را به شما آموزش می دهیم که خیلی سریع آماده می شود.

مواد لازم کوفته زرشک و زردآلو :

زرد آلوی متوسط 4 عدد / گوشت چرخ کرده 300 گرم / برنج پخته 1 پیمانه / لپه نیم پز شده اسیاب شده 4 قاشق / تخم مرغ کامل 1 عدد / پیاز رنده شده 1 عدد / زرشک 2 قاشق سوپخوری / گردو خرد شده 3 قاشق سوپخوری / سبزی معطر (ریحان و مرزه) 3 قاشق سوپخوری / پیاز داغ 3 قاشق سوپخوری / رب گوجه فرنگی 3 قاشق سوپخوری / روغن مایع / نمک فلفل و زردچوبه

طرز تهیه کوفته زرشک و زردآلو :

در ابتدا زردآلوها را خرد کنید و درون یک ظرف بریزید. زرشک شسته شده، پیاز داغ و گردوی خرد شده را هم بریزید. این مواد را خوب با هم مخلوط کنید تا مایه وسط کوفته آماده شود و سپس آنها را کنار بگذارید.

در ظرفی دیگر گوشت چرخ کرده، پیاز رنده شده، سبزی معطر، تخم مرغ کامل، سفیده تخم مرغ اضافه، لپه، برنج، نمک، فلفل و زردچوبه را مخلوط کنید و در حدود  دقیقه ورز دهید تا موادمان چسبندگی پیدا کنند.

کمی از مخلوط گوشت را بردارید و وسط آن را گود کنید، مقداری خلوط زردآلو وسط آن بریزید. دستتان را به آب سرد آغشته کنید و خیلی آرام کوفته ها را گرد کنید. وزن هر کوفته باید حدود 200 گرم باشد.

در یک قابلمه با اندازه مناسب روغن و رب را تفت دهید، 3 لیوان آب اضافه کنید و صبر کنید تا جوش بیاید. حرارت را کم کنید و کوفته ها را خیلی آرام درون قابلمه قرار دهید. باید هنگام گذاشتن کوفته ها مراقب باشید زیرا خیلی سریع ترک می خورند.

زمانی که یک طرفه کوفته ها خودشان را گرفتند، خیلی آرام ان را برگردانید و بگذارید طرف دیگر انها هم بپزد. اگر کوفته ها خیلی خشک شد و به آب نیاز داشت روی آن اب بریزید تا بپزد. صبر کنید که از آب کوفته ها سس غلیی به دست آید. کوفته ها را درون ظرف دلخواه بریزید و میل کنید.

» همچنین بخوانید :

طرز تهیه کوفته ریزه مرغ با گردو

طرز تهیه کوفته شوید باقلا

طرز تهیه کوفته ریحان




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «طرز تهیه کوفته زرشک و زردآلو و مواد لازم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..