تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




سد میجران در رامسر که بسیار زیبا و دیدنی است

سد میجران

نگاهی به سد میجران در رامسر

به سمت 20 کیلومتری جنوب شرقی رامسر که بروید روی رودخانه زیبای نسارود سدی بسیار زیبا و خاص به نام سد میجران قرار گرفته است.

یکی از محبوب ترین مقاصد مسافرتی در فصل تابستان در شمال ایران، رامسر است که این شهر را با نام عروس شهرهای شمال می شناسند.

این شهر دیار شگفتی ها است و در استان مازندران در شمال قرار گرفته است. این شهر در کنار دامنجه جنگی و سرسبز البرز و ساحل دریای خزر قرار گرفته است که دیدنی های فراوانی دارد و چشم اندازهای خاص و طبیعی زیبایی دارد و در مورد این شهر افسانه های زیادی هم آورده شده است.

یکی از دیدنی های خاص این شهر که بسیار مسحورکننده است سد میجران بر روی رودخانه نسارود است.

این سد زیبا در حد واسط بین اربه کله و دالخانی قرار گرفته است. میجران به دلیل وسعتی که دارد و همچنین جنگل های اطرافش، چشم انداز بسیار زیبایی برای گردشگران و طبیعت دوستان در شمال ایجاد کرده است.

سد میجران

این سد زیبا در فاصله 5 کیلومتری به طرف جنوب از سمت مارکوه قرار دارد که البته جاده تا تاج سد آسفالت شده است. با توجه به منطقه حفاظت شده سد میجران شما نمی توانید وارد این محوطه و کناره این سد شوید. نمای بزرگی این سذ از فاصله دور خیلی جذاب تر از خود سد است.

سد میچران در سال 1382 به دلیل تامین اب کشاورزی به میزان 1500 هکتار، توسعه داده شد و باعث تقویت صنعت گردشگری هم شد. این سد آب نوشیدنی شهرهای رامسر، کتالم و سادات شهر را هم فراهم می کند.

طول تاج میجران 186 متر است و عرض تاج آن 8 متر می باشد. ارتفاع این سد از بستر رودخانه 5 و نیم متر و  ارتفاع از پی ان هم 5 و 58 سانتی متر می باشد. صخامت این سد در پی آن حدود 220 متر است.حجم آب ذخیره شده در این سد بزرگ خاکی در حدود 8 میلیون متر مکعب است.

عکس های سد زیبای میجران رامسر

سد میجران

سد میجران

سد میجران

سد میجران

سد میجران

سد میجران

» همچنین ببینید :

جاده اسالم به خلخال جاده رویایی جنگلی در شمال

معرفی بهترین هتل های شمال

معرفی مناطق بکر ایران در شمال برای مسافرت




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «سد میجران در رامسر که بسیار زیبا و دیدنی است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..