تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




واکسیناسیون اهداکنندگان مستمر خون علیه عفونت «هپاتیت ب»

سازمان انتقال خون با هدف ارتقای سلامت اهداکنندگان مستمر خون و ارتقای ضریب سلامت خون و فرآورده های درمانی، طرح واکسیناسیون علیه عفونت «هپاتیت ب» را اجرا می کند.

به گزارش قدس آنلاین، سازمان انتقال خون ایران ضمن گرامیداشت روز جهانی هپاتیت مصادف با ۶ مرداد ماه ۱۳۹۷، با حمایت و همکاری مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت این طرح را اجرا می کند.

براساس این گزارش، هپاتیت ویروسی یکی از مشکلات بهداشت جهانی است که هیچ کشوری اعم از فقیر و غنی از آن در امان نیستند. این بیماری در شکل‌های متفاوتی ظاهر شده، راه‌های متنوعی برای انتقال دارد و شیوه‌های تشخیص و درمان آن از منطقه‌ای به منطقه دیگر متفاوت است. بنابراین لازم است در سراسر جهان، برای کنترل و پیشگیری از این بیماری متناسب با شرایط هر کشور برنامه ریزی انجام شود.

بنابراین گزارش، بدین منظور در راستای استراتژی جهانی برای حذف هپاتیت‌های ویروسی به‌عنوان یک تهدید بزرگ سلامت عمومی، تا سال۲۰۳۰ و هدفگذاری سازمان انتقال خون ایران در به صفر رساندن خطر انتقال بیماری های قابل انتقال از طریق خون و فرآورده های آن (zero risk) ، تفاهم نامه ای میان سازمان انتقال خون ایران و مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به منظور واکسیناسیون علیه ویروس هپاتیت B  در گروه اهداکنندگان مستمر خون منعقد شد.

همچنین براساس این تفاهم نامه در فاز اول برنامه که به صورت بسیج همگانی ۵ ماهه از اول شهریورماه سال جاری تا اول بهمن ماه همین سال اجرا می شود، اهداکنندگان مستمر بالای ۲۹ سال (متولدین قبل از ۱/۱/۶۸) که قبلا طبق برنامه ایمن سازی علیه هپاتیت B واکسینه نشده اند، از طریق اداره کل انتقال خون استان به مراکز بهداشتی درمانی مجری برنامه واکسیناسیون معرفی شده و واکسن هپاتیت B و کارت واکسیناسیون ویژه اهداکنندگان خون دریافت خواهند کرد.

منبع: فارس

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «واکسیناسیون اهداکنندگان مستمر خون علیه عفونت «هپاتیت ب»»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..