تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




“حلیم بوقلمون” طرز تهیه حلیم خوشمزه بو قلمون و نکات پخت آن

طرز تهیه حلیم بوقلمون اسان است و می توانید این غذای مقوی را با روشی راحت تهیه کنید.

فوت و فن پخت حلیم بوقلمون با روشی راحت

حلیم بوقلمون غذایی مقوی و سنتی است که می توانید در وعده صبحانه و یا در ماه رمضان در وعده افطاری آن را میل کنید. طعم این غذا بیش نظیر است و وقتی کمی شکر، کره و دارچین در آن ریخته شود بسیار خوشمزه تر هم می شود.

حلیم بوقلمون

روش پخت حلیم بوقلمون در منزل مواد اولیه برای تهیه حلیم  گندم پوست کنده  400 گرم  گوشت فیله بوقلمون یا گوشت گردن گوسفند حدود 400 گرم  آب    1ونیم لیتر پیاز    1 عدد متوسط  نمک نصف قاشق چایخوری زرد چوبه به اندازه نوک قاشق چای خوری  روغن حیوانی یا کره آب شده به مقدار لازم  شکر و دارچین به مقدار لازم برای تزیینات کنجد و پودرنارگیل برای تزیین

حلیم بوقلمون

طرز تهیه حلیم بوقلمون و نکات درست کردن آن

باید قبل از تهیه کردن غذا گندم پوست کنده را بشویید و 8 ساعت در آب قرار دهید تا خیس بخورد چون گندم هر چه بیشتر خیس بخورد زودتر می پزد. گندم های خیس خورده را با مقداری آب بر روی حرارت بگذارید تا جوش بخورد و بعد از جوشیدن حرارت شعله را کم کم می کنیم تا حدود 4 تا 5 ساعت گندم درون آب بپزد و کاملا باز شود. باید مدام در حین پخت گندم به آن سر بزنید، هر 5 دقیقه  با قاشق باید غذا را هم بزنید تا گندم ها ته نگیرند و اگر حس کردید آب آنان کم شده است یک لیوان دیگر آب به آن اضافه کنید تا به غلظت مناسب برسد.

در فاصله ای که گندم ها در حال پخست هستند فیله بوقلمون را با نمک، زردچوبه، فلفل و پیاز و در حدود 1 لیتر اب در ظرفی دیگر قرار دهید و توجه کنید که این فیله ها باید خوب مغزپخت شوند. وقتی که کاملا پخت آن را از آبش جدا می کنیم و سپس صاف می کنیم چون به آبش در استفاده از بوقلمون نیز احتیاج داریم و بعد از اینکه فیلمه ها سرد شدند ریش ریش می کنیم.  منتظر می مانیم تا گندم ها کاملا بپزند و به غلظت مناسب برسند و کاملا آب را جذب خود بکنند بعد از اینکه حلیم پخت می گذاریم تا سرد شود و بعد در حجم های کم آن را درون دستگاه مخلوط کن میریزیم و به اندازه 1 تا 2 دقیقه می گذاریم درون میکسر تاخوب له شود و بعد حلیم میکس شده را درون یک صافی میریزیم و با قاشق به صورت دورانی به روی آن فشار می اوریم تا حلیم کاملا در ظرفی که زیر صافی قرار دادیم ریخته شود. البته در حین انجام این کار می توانید مقداری از آب گوشت بوقلمون را درون حلیم بریزید تا سفت نشود و راحت از درون صافی رد شود. تمام حلیم را به همین شیوه مراحل انجام دهید.

حلیم بوقلمون

آشنایی با طرز تهیه حلیم بوقلمون و نکات تکمیلی آن

وقتی که حلیم بوقلمون صاف شد با فیله بوقلمون ریش ریش شده مخلوطش می کنیم و روی حرارت ملایم به مدت 30 تا 40 دقیقه خوب هم میزنیم تا ته نگیرد و حلیمی کش دار و غلظ شود بعد از اینکه حلیم خوب با گوشت مخلوط شد و قوام کافی را بدست اورد آن را از روی شعله برمیداریم و درون ظرف دلخواه می ریزیم و با مقداری گوشت بوقلمون ریش ریش شده که از قبل برای تزیین کنار گذاشته ایم و دارچین، شکر، کنجد و پودر نارگیل و مقداری کم روغن حیوانی با کره آب شده تزیینش می کنیم. حلیم خوشمزه بوقلمون آماده به تزیین است.

نکات تکمیلی در مورد حلیم بوقلمون

حلیم بوقلمون جزو دسته آش و حلیم است. زمان آماده سازی مواد اولیه 20 دقیقه و زمان انتظار برای خت آن 4 ساعت می باشد. این غذا را می توانید در وعده صیحانه و پیش غذا میل کنید. در ماه رمضان می توانید این غذا را به عنوان افطاری میل کنید. دستور تهیه این مطلب برای 8 نفر است.

» همچنین بخوانید :

 طرز تهیه حلیم بادمجان

عکس های زیبا از تزیین حلیم بادمجان




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «“حلیم بوقلمون” طرز تهیه حلیم خوشمزه بو قلمون و نکات پخت آن»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..