تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




دانستنی‌های جالب درباره پل صلح گرجستان

پل صلح تفلیس، یکی از آثاری است که پیش از ساخت با مخالفت‌های بسیاری روبه‌رو بود؛ اما امروزه، استقبال جهانی از آن، موفقیت طراح را نشان می‌دهد.

مقاله‌های مرتبط:

تفلیس یک شهر تاریخی با معماری و خانه‌های زیبا است که هر یک گویای برهه‌ای از تاریخ و نشان‌دهنده حضور مردمان مختلف است. دیدنی‌های این شهر اغلب گردشگران را به سفر زمان می‌برد؛ اما سازه‌ی جدیدی که با دردسرها و مخالفت‌ها ساخته شد، تاریخ را با دنیای امروز گرجستان تلفیق کرده است؛ سازه‌ای به نام پل صلح. در ادامه با حقایق مربوط به این پل آشنا می‌شویم.

حقایق جالب درباره پل صلح

پل صلح تفلیس

مقاله مرتبط:

۱. پل صلح، یک پل قوسی‌شکل، مخصوص پیاده‌روی و از جنس فولاد و شیشه است. این پل روی رودخانه کر، در مرکز شهر تفلیس، پایتخت گرجستان قرار دارد و با تعداد بسیار زیادی ال‌ای‌دی تزئین شده است.

۲. شهرداری تفلیس دستور ساخت پلی به طول ۱۵۰ متر را داد که بخش قدیمی شهر را به بخش جدید مرتبط می‌کرد.

۳. پل صلح در ۶ مه ۲۰۱۰ به‌صورت رسمی افتتاح شد.

پل صلح تفلیس

مقاله مرتبط:

۴. این پل روی رودخانه کر ساخته شده است و از یک سوی پل، نمایی از کلیسای متخی، مجسمه واختانگ یکم، بنبانگذار تفلیس، و قلعه ناریکالا، و از سوی دیگر، پل باراتاشویلی و دفتر رئیس‌جمهور به چشم می‌خورد.

۴. طراحی این پل بینندگان را به یاد یک جانور دریایی می‌اندازد. این پل فولادی دارای یک سایبان شیشه‌ای است که با وجود ال‌ای‌دی‌های بسیار، در شب بسیار خودنمایی می‌کند. این چراغانی ۹۰ دقیقه پیش از غروب آفتاب روشن می‌شود (۹۰ دقیقه پس از طلوع خاموش می‌شود) و رودخانه کر و ساختمان‌های هر دو طرف رودخانه را نورانی می‌کند. چراغانی دارای چهار برنامه است که در هر ساعت تغییر می‌کند.

۵. طراح پل، میشل دلوچی است که وزارت امور داخله در تفلیس و دفتر ریاست جمهوری گرجستان را نیز طراحی کرده است.

پل صلح تفلیس

مقاله مرتبط:

۶. ساختار پل در ایتالیا ساخته و با ۲۰۰ کامیون به تفلیس آورده شد.

۷. ساخت این سازه‌ی فولادی- شیشه‌ای، بسیار بحث‌برانگیز بود. ساخت پل صلح با مخالف‌های بسیار سیاست‌مداران، معماران و طراحان مواجه بود؛ زیرا آن‌ها بر این باور بودند که این پل بر قسمت قدیمی شهر مسلط می‌شود و دیگر معماری تاریخی آن به چشم نمی‌آید.

۸. از نظر کاربران Tripadvisor، قدم نهادن در این پل مانند وارد شدن به دنیای دیزنی است. این احساس خوشایند بخاطر طراحی داخلی جالب و نورپردازی آن است.

موقعیت پل صلح تفلیس روی نقشه




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «دانستنی‌های جالب درباره پل صلح گرجستان»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..