تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اثرات تنبیه کودکان، چیکار دارید می کنید؟

یک روانپزشک با اشاره به اینکه تنبیه کودکان می‌تواند آثار مخربی را در دوران نوجوانی و بزرگسالی به همراه داشته باشد، گفت: روی آوردن به پرخوری یا استعمال سیگار و دخانیات می‌تواند از آثار تنبیه کودکان باشد.

دکتر مهدی قاسمی درباره آثار مخرب تنبیه در کودکان اظهار کرد: برخی از کودکان سال‌های‌ نخست زندگی‌ خود را با تجربه‌های‌ بد و چه بسا دردناکی همچون بی‌توجهی پدر و مادر، خشم آنها، فریاد یا تنبیه  سپری می‌کنند.

وی با بیان اینکه روش کنترلی‌ به‌ویژه تنبیه که والدین از آن استفاده می‌‌کنند آثار مخرب روحی و روانی را بر کودک بر جای می‌گذارد، افزود: این امر سبب شده تا احساس گناه و ترس از تنبیه شدن همراه در وجود این کودکان وجود داشته باشد.

این روان‌درمانگر کودک و نوجوان عنوان کرد: برخی از کودکان که جهت درمان به مراکز روانشناسی یا کلینیک‌های روانپزشکی ارجاع داده می‌شوند به حکایات دردناکی‌ درباره زندگی‌ خود اشاره می‌‌کنند که در آن پدر و مادرشان آنها را مسخره کرده‌اند یا حتی انتظاراتی به دور از توانایی و استعداد آنها داشته‌اند.

قاسمی با بیان اینکه یک کودک کم‌سال اطلاعی‌ از نیازها و خواسته‌های‌ خود ندارد، عنوان کرد:  کودکان کم سن و سال معمولا اطلاع ندارند که چرا والدینشان با آنها به تندی رفتار می‌‌کنند. بنابراین ممکن است والدین آنها خود در دوران کودکی‌ با بدرفتاری، تحقیر و …‌ روبه‌رو شده باشند و این مسئله سبب شده تا نسبت به کودکان خود نیز همانند والدین خودشان رفتار کنند.

وی عنوان کرد: گاه احساس ترس، گناه و رنجی‌ که یک کودک احساس می‌‌کند به‌ قدری‌ شدید است که کودک برای‌ حفظ بقای‌ خود احساساتش را سرکوب می‌‌کند و این یک مکانیسم دفاعی‌ است.

این روانپزشک ادامه داد: کودک برای‌ بقا و دوام خود از دانش درونی‌ و احساساتش فاصله می‌‌گیرد و حتی برخی از کودکان و به خصوص نوجوانان به دنبال رفتارهای‌ حمایت‌گرانه همچون غذا خوردن ، سیگار کشیدن و موادمخدر می‌روند تا اضطراب خود را کاهش دهند.

این روانپزشک اضافه کرد: مباحث دوران کودکی‌ پیوسته در ذهن افراد مرور می‌شوند و این مسئله سبب شده تا در زندگی افرادی که دوران کودکی خود را به خوبی سپری نکرده‌اند تعارض و اختلاف به وجود آید.

وی ادامه داد: اگر این افراد در زندگی خود گشودگی را پیش گیرند و در خصوص مشکلات خود با فرد آگاه و معتمدی مشاوره کنند همچون سایر افراد می‌توانند زندگی همراه با رشد و شکوفایی ‌‌داشته باشند اما اگر حالت تدافعی‌ داشته باشند انرژی‌ خود را هدر می‌دهند و حتی نمی‌توانند به توانمندی‌‌های‌ بالقوه خود دست یابند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اثرات تنبیه کودکان، چیکار دارید می کنید؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..