تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




شیوع بیماری شانه‌های یخ‌زده در میان‌سالی

«حمیدرضا اصلانی» در کنفرانس ماهانه انجمن جراحان ارتوپدی ایران افزود: بیماری شانه‌های یخ‌زده در افرادی که به بیماری دیابت مبتلا هستند، بیشتر دیده می‌شود اما ارتباط مستقیمی با دیابت ندارد.

دانشیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ادامه داد: در بیماران دارای مشکل تیروئید نیز این عارضه دیده می‌شود.

وی گفت: این بیماری بیشتر در افراد دارای 40 تا 60 سال بروز می‌کند.

اصلانی افزود: این بیماری با علائمی مانند درد شدید شانه تشخیص داده می‌شود و درمان آن حدود یک تا 2 سال به طول می‌انجامد.

به گزارش ایرنا، سندرم شانه‌های یخ‌زده نوعی بیماری مفصلی بانام‌های دیگری مانند شانه منجمد، شانه فریز شده، چسبندگی شانه و کپسولیت چسبنده است که اختلال درحرکت شانه‌ها را به همراه دارد و به دلایل مختلف ایجاد می‌شود.

در سندرم شانه یخ‌زده کپسول مفصلی فشرده و ضخیم و تارهای بافت مفصلی سخت می‌شود.

علائم این بیماری شامل خشکی عضلات، محدودیت درحرکت و درد در شانه راست و چپ است و مبتلایان دست را به بدن می‌چسبانند.

این جراح ارتوپد ازجمله علل بروز این عارضه را ضربات و همچنین کم‌تحرکی دانست که استعداد فرد را برای ابتلا به این عارضه بالا می‌برد.

اصلانی یادآوری کرد علت اصلی این عارضه مشخص نیست و گفت: برای درمان این بیماری ابتدا از روش‌های دارویی برای کاهش درد سپس تزریق کورتون و پی.آر.پی (تزریق سرم غنی‌شده از پلاکت) در مفاصل بهره می‌برند. درنهایت اگر وضعیت بیمار بهبود نیافت از روش‌های جراحی استفاده می‌شود.

5656




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «شیوع بیماری شانه‌های یخ‌زده در میان‌سالی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..