تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تشخیص حرکات جنین، چگونه است؟

احساس کردن حرکات جنین یکی از برجستگی های بارداری است و این حرکات طی نه ماهگی بارداری تغییر می کند. اولین نشانه حرکات جنین در سه ماهه دوم شبیه به احساس لرزش است. در سه ماهه سوم بارداری، لگد و مشت های جنین را احساس می کنید، بعضی از این حرکات از بیرون قابل مشاهده هستند. اگر چه حرکات با رسیدن به انتهای بارداری کاهش می یابد، اما کمبود حرکات جنین نیز نشانه وجود مشکل است.

کاهش سرعت حرکات جنین

سرعت جنبش جنین با نزدیک شدن به زمان زایمان کاهش می یابد و دلیل آن کاهش فضا می باشد. در حالی که جنین قبلا در رحم حرکات زیادی داشت، اما در حال حاضر به خاطر کاهش فضا حرکات او نیز کاهش یافته است. در حال حاضر جنین به سمت پایین حرکت کرده و آماده زایمان می شود. بنابراین کاهش جنبش جنین به خاطر پیشروی طبیعی بارداری است.

کاهش حرکات جنین

کاهش جنبش جنین نگران کننده است بنابراین با پزشک خود تماس بگیرید. پزشک احتمالا شما را معاینه می کند و ضربان قلب جنین را بررسی می کند یا سونوگرافی انجام می دهد تا مشکلات احتمالی حاملگی را رد کند.

شمارش ضربات جنین

بسیاری از پزشکان به بیماران خود توصیه می کنند هر روز حرکات جنین را شمارش کنند. می توانید در طول بارداری، در طول سه ماهه آخر، ضربات جنین را شمارش کنید. قاعده کلی شمارش ضربه ها براساس شمارش 10 حرکت - لگد زدن، چرخیدن و ... در یک دوره دو ساعته می باشد. اگر احساس می کنید حرکات جنین کمتر است، با پزشک خود تماس بگیرید.

تحریک حرکات جنین

اگر سرتان شلوغ باشد احتمالا متوجه حرکات جنین نمی شوید. هر روز در طول سه ماهه آخر، زمانی برای تمرکز بر حرکت جنین اختصاص دهید. بر روی پهلوی چپ دراز بکشید و به حرکات جنین توجه کنید. نوشیدن یک لیوان نوشیدنی سرد و یا آبمیوه با شکر باعث تحریک حرکات جنین می شود و جنین را از خواب بیدار می کند (8 راه بیدار کردن جنین در رحم).

چگونگی تشخیص حرکات جنین در بارداری:

احساس اولین لرزش ها و لگدهای جنین باعث شادی مادر در بارداری می شود. در حالی که لگدهای جنین گاهی اوقات باعث ناراحتی شما می شود، اما نشان دهنده سلامت عمومی جنین است. یک جنین سالم و فعال، اغلب لگد می زند و در طول سه ماهه دوم این لگدها را احساس می کنید. تغییرات ناگهانی در کیفیت و میزان لگدهای جنین می تواند نشان دهنده وجود مشکل باشد، به همین دلیل بررسی ضربات جنین امری حیاتی است.

مرحله 1

تا هفته 14 و16 باردای صبر کنید تا حرکات جنین را به طور منظم تشخیص دهید. اولین حرکت جنین مانند لرزش در معده است. همانطور که ضربه ها مرتب و منظم تر می شوند، آنها را می توان به عنوان حرکات جنینی واقعی تعریف کرد. اگر تا ماه پنجم بارداری هیچ حرکتی را احساس نکردید به پزشک خود اطلاع دهید؛ او احتمالا سونوگرافی برای اطمینان از سلامتی جنین انجام می دهد و تاریخ دقیق زایمان را تعیین می کند.

مرحله 2

بر روی پهلوی خود دراز بکشید تا حرکات جنین را به راحتی احساس کنید. این موقعیت برای "شمارش ضربه ها" ایده آل است.

مرحله 3

یک تایمر تنظیم کنید و ببینید چه مدت طول می کشد تا 10 ضربه را احساس کنید. سطح فعالیت جنین های مختلف متفاوت است، اما باید در کمتر از دو ساعت 10 ضربه را احساس کنید. اگر 10 ضربه را احساس نکردید، چند ساعت دیگر شمارش را انجام دهید. توجه داشته باشید که در اوایل بارداری به احتمال زیاد احساس حرکت کمتری خواهید داشت. حرکات جنین تا سه ماهه دوم بارداری به طور منظم رخ نمی دهد. تمام این مرحله براحتی با نصب نرم افزار  شمارشگر لگدجنین انجام میشود.

مرحله 4

بر روی نمودار زمان لازم برای شمارش 10 ضربه را ثبت کنید. جدول شمارش ضربه به شما اجازه می دهد تا دقیقا حرکات جنین را بررسی کنید. برای دقیقتر شدن نمودار، روزانه در زمان مشخصی شمارش را انجام دهید. در قسمت شمارشگر لگد جنین اوما در قسمتی شما براحتی میتوانید تمام حرکات جنین را با تاریخ و ساعت و تعداد ضربه ثبت کنید.

مرحله 5

نمودار را به پزشک نشان دهید. در این صورت می توانید در خصوص نوع و کیفیت جنبش جنین با پزشک صحبت کنید و نحوه ارتباط آن با رشد جنین را مورد بحث قرار دهید. همچنین بهتر است در مورد تغییر الگوی جنبش جنین، مانند کاهش حرکت با پزشک صحبت کنید. تمام این مراحل براحتی با نرم افزار شمارشگر لگد جنین اوما امکان پذیر است. دوستان گرامی هم اکنون می توانید اپلیکیشن اوما را از صفحه دانلود اپلیکیشن اوما  دانلود نمایید و اطلاعات خوبی در رابطه با بخشهای مختلف آن بدست آورید. 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تشخیص حرکات جنین، چگونه است؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..