تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




از صيد عجيب ماهى تا نوررسانى به گياهان با رباتى هوشمند

به گزارش خبرنگار  حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛  اختراعات مخترعان در سراسر جهان است که سبب رشد و پیشرفت می‌شود؛ این اختراعات با هدف آسان کردن زندگی و باز شدن دریچه‌های جدیدی از علم و فناوری کار خود را آغاز کرده‌اند؛ در این بسته خبری بنا داریم به معرفی برخی از اختراعات ساخته شده در سراسر جهان بپردازد.

بدون آنکه به جانوران آسیب بزنید، آنها را صید کنید

برای آنکه بتوان بر روی موجودات دریایی مطالعه کرد،‌ باید آنها را سالم  نگه داشت اما گاهی اوقات برای دست یابی به موجودات دریایی مجبور به شکار آنها می‌شویم که این موضوع سبب آسیب رسیدن به آن جانور می‌شود؛ برای رفع این مشکل محققان بازوی رباتیکی‌ را ساخته‌اند که بدون  آسیب رساندن به موجودات دریایی ،‌ آنها را از دل اقیانوس‌ها خارج می‌کند و  در اختیار پژوهشگران قرار می‌دهد.

از رباتی که آفتاب به گیاهان می‌رساند تا رباتی که ماهی را شکار می‌کند

کوچک‌ترین دستگاهی که شاخصه‌های بدن شما را اندازه گیری می‌کند

اولین دستگاه قابل حمل برای اندازه گیری شاخص توده بدنی تولید شده است؛‌ این دستگاه کوچک که به اندازه کف دست است فعالیت‌های زیستی و تمام شاخص های بدن را در کمتر از چند دقیقه اندازه گیری می‌کند؛  برای مثال جهت سنجیدن میزان چربی، کلسترول، قند و غیره می‌توان از این دستگاه کوچک استفاده کرد همچنین برای تشخیص ورم‌های بدن که به راحتی قابل مشاهده نیستند،‌ باید از این دستگاه استفاده کرد.

از رباتی که آفتاب به گیاهان می‌رساند تا رباتی که ماهی را شکار می‌کند

رباتی که آفتاب به گیاهان می‌رساند

یک محقق چینی رباتی‌ را ساخته است که می‌تواند گیاهان را بر سر خود نگه دارد؛‌ این ربات‌ 6 پا که همانند یک عنکبوت است، گلدان را روی سر خود نگه می‌دارد و زمانی که احساس کند گیاه نیازمند نور خورشید است به سمت پنجره حرکت می‌کند؛ به گفته سازنده،  این ربات با الهام گرفتن از حیوانات طراحی شده است.

از رباتی که آفتاب به گیاهان می‌رساند تا رباتی که ماهی را شکار می‌کند

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «از صيد عجيب ماهى تا نوررسانى به گياهان با رباتى هوشمند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..