تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




جگوار XE 25t مدل ۲۰۱۸ معرفی شد

کمپانی خودروسازی جگوار سال گذشته از خودروی لوکس خود با نام جگوار XE رونمایی کرد. امسال این شرکت به روز رسانی هایی بر روی مدل قدیمی انجام داده و جگوار XE 25t 2018 را معرفی کرد. در این مطلب ما سعی کردیم مزایا و معایب این خودروی جدید جگوار را برای شما عزیزان بیان کنیم.

جگوار XE 25t

پس از معرفی مدل EX در سال ۲۰۱۷، جگوار به‌روزرسانی‌‌های ویژه‌ای را برای مدل ۲۰۱۸ این خودرو تدارک دیده که قوای محرکه جدید، تریم‌های لوکس‌تر و مجهزتر و سامانه چهار چرخ محرک با قابلیت دسترسی گسترده‌تر را شامل می‌شود. جگوار XE جدید هم‌اینک به چهار موتور غیرتنفس طبیعی شامل سه موتور چهارسیلندر خطی و یک نمونه V-6 تجهیز و قابل سفارش شده است.

جگوار XE 25tجگوار XE 25t جدید

نمونه مورد بررسی در این مقاله موسوم به ۲۵t R-Sport است که به پیشرانه چهارسیلندر توربوشارژ، سامانه چهار چرخ محرک و بسیاری آپشن‌های دیگر مجهز شده است. جگوار سه موتور جدید را برای سال ۲۰۱۸ در سدان XE پیشکش نموده است.

جگوار XE 25tجگوار XE 25t 2018

همچنین در سال ۲۰۱۸ برای نخستین بار، نسخه پایه ۲۵تی قابلیت بهره‌گیری از سامانه چهار چرخ محرک را نیز داراست که برای مشتری در حدود ۲۵۰۰ دلار بیشتر هزینه در برخواهد داشت. همچنین تمامی XEها به یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک همراه با پدل شیفتر مجهز هستند.

این خودرو همچنین از bmw 330i و لکسوس is200t نیز کندتر است. البته شتاب زیر هفت ثانیه لزوما کُند محسوب نمی‌شود اما وقتی با لرزش پیشرانه و عملکرد نه چندان مطلوب گیربکس همراه باشد، قطعا با یک نوع قوای محرکه بی‌نظیر و درجه یک مواجه نیستیم.

جگوار XE 25tجگوار XE 25t قوی

میزان مصرف سوخت این خودرو به صورت رسمی معادل ۱۱٫۲(شهر)، ۷٫۸ (بزرگراه) و ۹٫۸ لیتر در هر صد کیلومتر(سیکل ترکیبی) اعلام شده است. ما در آزمایش خودمان نیز به ارقامی بسیار نزدیک به این آمار را دست یافتیم.

مشخصات جگوار XE 25tجگوار XE 25tفضای داخل کابین جگوار XE 25t

همچنین میزان چسبندگی ۲۵تی در اسکیدپد معادل ۰٫۸۶جی ارزیابی شد. سفارش تریم R Sport در نسخه پایه ۲۵تی، برای نخستین بار است که در نظر گرفته شده و هزینه‌ای در حدود ده هزار دلار بیشتر را نسبت به مدل پایه بر مشتری تحمیل خواهد کرد.

جگوار XE 25tموتور جگوار XE 25t

این تریم از نظر بصری تمایزاتی همچون کیت بدنه مخصوص شامل: سپرها و رکاب‌های جانبی جذاب‌تر، جلوپنجره کرومی، اسپویلر عقب، چراغ های زنون و دی لایت های LED را به جگوار XE اضافه خواهد کرد. از نظر تجهیزات نیز امکاناتی مانند: سامانه کمکی حرکت بین خطوط، مانیتورینگ نقاط کور، حسگرهای پارک جلو و عقب، ترمز خودکار اضطراری، نور بالای خودکار و نمایشگر سطح هوشیاری راننده را در بر می‌گیرد.

جگوار XE 25tرانندگی با جگوار XE 25t

همچنین خودرو مورد بررسی به پکیج کامفورت مجهز شده که شامل: درب برقی صندوق عقب، صندلی‌های جلو گرم و سردشونده، صندلی عقب گرم شونده و سایه‌بان برقی شیشه عقب می‌شود و بهای آن معادل ۲۲۳۵ دلار است.

اطلاعات جگوار XE 25t

موارد دیگری همچون شناسایی علائم ترافیکی، سامانه محدود کننده تطبیق‌پذیر سرعت، دوربین ۳۶۰ درجه، سامانه کمکی پارک، کروز کنترل تطبیق‌پذیر، صفحه نمایشگر ۱۰ اینچی لمسی، پنل کیلومتر شمار دیجیتال ۱۲.۳ اینچی، سیستم صوتی ۸۲۵ واتی، قابلیت وای فای، رینگ‌های ۱۹ اینچی و گرمکن شیشه جلو، در قالب پکیج های مختلف بر روی نسخه پایه ۲۵تی بابهای ۳۹,۲۲۰ دلار قابل سفارش هستند و ارزش این خودرو را تا ۶۰,۶۴۵ دلار افزایش می‌دهند.

جگوار XE 25t نمای جلوی جگوار XE 25t

طراحی دلنشین و مطبوع، خاص بودن نام و برند جگوار، توانایی در عبور هیجان انگیز
از پیچ‌ها با وجود عملکرد ضعیف تر پیشرانه، باعث می‌شود تا مشتریان این خودرو نسبت
به مالکان برندهای آلمانی چندان نادیده گرفته نشوند.

جگوار XE 25tصندوق عقب جگوار XE 25t

البته قیمت بالای نمونه مورد بررسی در قیاس با مدل ۳۵تی با موتور V-6 به قدرت ۳۸۰
اسب بخار، موجب می‌شود تا انتخاب اول ما نسخه پرقدرت‌تر XE S باشد.

هر آنچه باید راجع به جگوار XE مدل ۲۰۱۷ بدانید

موتور V6 با حجم ۳٫۰ لیتر و با کمک سوپرشارژر و اینترکولر قادر است ۳۴۰ اسب بخار
نیرو و ۳۳۲ پوند فوت گشتاور تولید کند. این در حالی است که پیشرانه کوچک‌تر
چهار سیلندر ۲٫۰ لیتری توربو دیزل آن نیز ۱۸۰ اسب بخار قدرت و ۳۱۷ پوند
فوت گشتاور دارد که این گشتاور در دور موتور ۱۷۵۰ دقیقه نیز در دسترس می‌باشد.

شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت برای مدل شش سیلندر تنها ۴٫۷ ثانیه
و برای مدل چهار سیلندر، ۷٫۲ ثانیه می‌باشد. برای انتقال نیرو نیز می‌توان
یکی از دو گیربکس شش سرعته دستی یا ۸ سرعته خودکار با امکان شیفت
دستی را انتخاب کرد. مصرف سوخت مدل دیزلی در بزرگراه به ۵٫۴۷ لیتر
در صد کیلومتر می‌رسد که این رقم برای مدل بنزینی، ۷٫۸۴ لیتر می‌باشد.

با وجود تایرهای پیرلیP7 Cinturato، فرمان با احساس فوق‌العاده و حرکات
کنترل شده بدنه ناشی از شاسی و تعلیق بسیار خوب، این خودرو حرکتی
نجیبانه و در عین حال سواری لذت بخشی را ارائه می‌کند.

البته جگوار XE یک خودروی بی‌نقص نیست. مشکل نرم‌افزاری در رابط کاربری
نمایشگر ۸ اینچی آن و کندی پاسخگویی و فضای نسبتاً کم صندلی‌های عقب
را باید به عنوان معایب این خودرو نام برد.

قیمت ۴۰ هزار دلاری برای مدل دیزلی و ۴۵ هزار دلاری هم برای مدل بنزینی
شش سیلندر، ارقامی جذاب می‌باشند. هنوز نمی‌توان این خودرو را برای BMW
و مرسدس در این کلاس، رقیبی برنده دانست و باید منتظر حضور آن در این رقابت سخت باشیم.

پدال و بانک اطلاعات خودرو




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «جگوار XE 25t مدل ۲۰۱۸ معرفی شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..