تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




فرار فروشندگان املاک از معامله علی‌رغم افزایش قیمت مسکن/ نرخ‌های نجومی اجاره‌ بها کمر مستاجران شهر را خم‌تر می‌کند

ساعت: 12:16 منتشر شده در مورخ: 1397/05/03 شناسه خبر: 1390602

گزارشی کوتاه از آخرین وضعیت بازار مسکن در تبریز؛

تا چند ماه قبل افراد زیادی خواهان فروش املاک‌شان بودند اما خریداری پیدا نمی‌شد، حالا تعداد زیادی خریدار پیدا شده است و فروشندگان از واگذاری خانه‌شان واهمه دارند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از آناج، به دنبال افزایش نرخ ارز و گرانی‌های دنباله‌رو آن، قیمت مسکن نیز در اقصی‌نقاط تبریز به صورت قابل‌ توجهی افزایش یافته است و همین امر موجب شده تا نرخ کرایه‌ها نیز 30 تا 50 درصد بالا رود و مستاجران بیش از قبل تحت فشار قرار گیرند.

یکی از مشاوران املاک تبریز در این باره به خبرنگار آناج می‌گوید: گرانی‌های اخیر به بازار خرید و فروش مسکن شوک وارد کرده و با اینکه پیش‌تر شاهد رکود در این بخش بودیم در طول یک ماه اخیر افراد زیادی برای خرید زمین، مغازه، آپارتمان و خانه مراجعه کرده‌اند تا سرمایه‌هایشان با کاهش ارزش پول ملی از بین نرود.

وی می‌افزاید: افرادی که حاضر بودند ملک خود را به قیمت 300 میلیون به فروش برسانند و برای دارایی‌شان مشتری پیدا نمی‌شد اکنون در مواجهه با پیشنهاد 360 میلیون تومانی از معامله سر باز می‌زنند و ضمن ارائه قیمت‌های بالاتر، می‌ترسند در صورت فروش خانه‌شان جایگزینی پیدا نکنند و متضرر شوند.

این مشاور املاک که در شهرک ارم فعالیت دارد، در پاسخ به سوالی مبنی بر میزان افزایش نرخ کرایه‌ها، عنوان می‌کند: اکثریت کسانی که در خانه‌ای ساکن بودند به افزایش 20، 30 درصدی کرایه مسکن رضایت داده و قراردادشان را تمدید کرده‌اند، قیمت‌ها نجومی شده‌اند و فردی که ماهیانه 200 هزار تومان از مستاجر کرایه می‌گرفت اکنون 300 تا 350 هزار تومان طلب می‌کند.

وی در پایان اذعان می‌دارد: متاسفانه موجرین رعایت حال مستاجران را نمی‌کنند و خانه‌ها را به قیمت بالا کرایه می‌دهند، افراد نیز از روی ناچاری مجبور به کرایه این خانه‌ها می‌شوند.

آنطور که از صحبت‌های این بنگاه معاملاتی پیداست با وجود افزایش میزان تقاضا در بازار مسکن، این‌بار فروشندگان از واگذاری املاک‌شان فراری شده‌اند تا همچنان رکود در این حوزه باقی بماند اما در بخش رهن و اجاره اوضاع مناسب است ولی مستاجران بازندگان دو سر باخت این ماجرا هستند، چراکه نه توانایی خرید خانه دارند و نه اجاره مسکنی مناسب.

انتهای پیام/

 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «فرار فروشندگان املاک از معامله علی‌رغم افزایش قیمت مسکن/ نرخ‌های نجومی اجاره‌ بها کمر مستاجران شهر را خم‌تر می‌کند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..