کمپانی هیوندای بعد از مدت ها دست به تغییری بزرگ زده و خودرویی با مدل جدید روانه بازار کرده است. هیوندای ولوستر N خودروی جدید شرکت هیوندای است که به تازگی به طور رسمی معرفی شده است . این خودرو طراحی فوق العاده و اسپورتی دارد و لذت رانندگی را به اوج خود می رساند.
هیوندای ولوستر Nاولین محصول هیوندای با برند N که برای بازار آمریکا تدارک دیده شده بهصورت رسمی
و پیش چشم اصحاب رسانه در پیست نوربرگ رینگ آلمان معرفی شد.
هیوندای ولوستر N 2019 که اولین بار در نمایشگاه دیترویت ۲۰۱۸ معرفی شد
پرفورمنس ترین خودروی تاریخ این شرکت در آمریکا خواهد بود.
از آنجایی که فرایند توسعه این خودرو در مرکز تست نوربرگ رینگ هیوندای صورت پذیرفته بنابراین معرفی رسمی آن در جهنم سبز نیز سورپرایز کننده نیست.
آلبرت بیرمن مدیر بخش پرفورمنس محصولات هیوندای میگوید:
ولوستر N باعث می شود هیوندای از نظر لذت رانندگی خالص به سطح جدیدی در آمریکا برسد. این خودرو مثالی دیگر از تواناییهای هیوندای در ساخت خودرویی اسپورت و هیجانانگیز با دینامیک سواری سرگرمکننده و قیمتی مناسب میباشد.
اطلاعات هیوندای ولوستر Nنیروبخش این خودرو پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری توربو است که از تکنولوژی تزریق مستقیم سود برده و قدرت تخمینی ۲۷۵ اسب بخاری در دور ۶ هزار را تولید میکند. گشتاور ۳۵۲ نیوتون متری ولوستر N از دورهای ۱۴۵۰ تا ۴۷۰۰ پیشرانه در دسترس میباشد. این پیشرانه به یک گیربکس ۶ سرعته دستی با فواصل تعویض کوتاه و عملکرد هماهنگی دور پیشرانه متصل شده است. گیربکس یاد شده همچنین دارای حلقههای سنکرون پوشیده شده از کربن و متریال دنده تقویتشدهای است که باعث تعویض دندههای نرمتر و نیروی کمتر برای تعویض می شود.
مشخصات هیوندای ولوستر Nقوای محرکه هیوندای ولوستر Nاین قوای محرکه با یک سیستم اگزوز فعال ترکیب می شود. اگزوز موردبحث صدای
عصبیتری در حالت N رانندگی تولید میکند. همچنین یک رزوناتور صدای الکترونیکی
وجود دارد که صدای طبیعی پیشرانه را افزایش میدهد.
شاسی هیوندای ولوستر N جدید با اکسل به اصطلاح حس قدرت N بهینه شده است.
به لطف طراحی ویژه، گشتاور پیشرانه توربوی این خودرو با نرمی و راندمان بالا
به سطح زمین منتقل می شود. ژئومتری اکسل جلو نیز برای دقت بیشتر در هنگام
خروج از پیچ بهینه شده درحالیکه سیستم تعلیق چند اتصالی در عقب خاص
این خودرو بوده و استحکام بالاتری دارد.
سیستم تعلیق این خودرو که بهصورت الکترونیکی کنترل می شود دارای حالت متمرکز روی پیست N و سیستم کنترل انتقال جرم است که دایو خودرو در زمان ترمز گیری را کاهش داده و کنترل حرکات بدنه را بهبود میبخشد. این خودرو همچنین به یک دیفرانسیل لغزش محدود با سیستم هدایت گشتاور مجهز شده است.
هیوندای مشخصات فنی دقیق و جزئیات مربوط به قیمتگذاری ولوستر N را
زمان نزدیک شدن به عرضه در نمایندگیهای آمریکا اعلام خواهد کرد.
ولوستر N از ماه سپتامبر و در کره روی خط تولید خواهد رفت و در سهماهه پایانی سال
جاری وارد بازار آمریکا خواهد شد. مشتریان خواهند توانست از بین چهار رنگ
بدنه مشکی، سفید، قرمز و آبی یکی را انتخاب کنند.
این خودرو در ۵ تیپ مختلف به مشتریان عرضه خواهد شد، اول از همه نسخه پایه ۲ لیتری
اتومبیل که در دو تیپ دستی و اتوماتیک در اختیار مشتریان قرار میگیرد،
نسخه سوم “پرمیوم” پیشرانه ۲ لیتری بوده و تنها با جعبه دنده اتوماتیک عرضه میشود
و همچنین ۲ تیپ دیگر اتومبیل هم با پیشرانه توربوشارژر ۱٫۶ لیتری عرضه خواهند شد
که به دو نسخه دستی و اتوماتیک تقسیم میشود.
صبر کنید، این تمام ماجرا نیست. زیرا شرکت خودروسازی هیوندای علاوه بر نسخههای استاندارد اتومبیل که در بالا به بررسی آنان پرداختیم، یک نسخه ویژه هم آماده کرده است که شایعات بسیار زیادی پیرامون آن شنیده شده و آن هم نسخه N خواهد بود که باتوجه به خودروی هیوندای i30 N توسعه پیدا کرده و همزمان با مدلهای استاندارد هیوندای ولوستر نسل دوم معرفی شده است.
نمای جلوی هیوندای ولوستر Nبه طور دقیقتر، هیوندای ولوستر N رسما اولین ماشین هیوندای است که با پسوند سری اسپرت N وارد بازار ایالات متحده آمریکا خواهد شد و بسیار قدرتمندتر از هیوندای ولوستر معمولی و یا حتی نسخه توربوشارژر آن خواهد بود، زیرا از پیشرانه ۲ لیتری توربوشارژر چهار سیلندر استفاده می کند که میتواند خروجی قدرت ۲۷۵ اسب بخاری به همراه گشتاور ۳۵۲ نیوتن متری داشته باشد که در دور موتور ۱۴۵۰ الی ۴۷۰۰ بدست آمده است
پدال و خودرو بانک