تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




پینه‌دوزی که شب‌های جمعه به همراه امام زمان به کربلا می‌رفت +تصاویر

پینه دوزی که شبهای جمعه به همراه امام زمان به کربلا می رفتبه گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛  آقا سید کریم محمودی از اولیای خاص خدا بوده که به دلیل پینه دوزی و پاره دوزی در گوشه ای از بازار به آقا سید کریم پینه دوز لقب گرفته است. ایشان ارادت خاص و ویژه ای به حضرت سید الشهدا داشته اند، به طوری که در طول روز هر صبح و شام دقایقی را به یاد سالار شهدا گریان می شدند.

آقا سیدکریم، در ظل توجهات و ارتباطات خاص با امام زمان (ع)، به مقامات والای عرفانی و توحیدی دست یافته بود؛ تا جایی که بیشتر علمای اهل معنا در تهران معتقد بودند که حضرت بقیة الله الاعظم (ع) به مغازه کوچک آن جناب تشرف می‌برده و با او هم صحبت می‌شدند.

در جلوه هایی از این تشرفات نقل است، امام زمان (ع) به او می‌فرمایند: «اگر هفته‌ای بر تو بگذرد و ما را نبینی چه می‌کنی؟ «سید در پاسخ می‌گوید: «آقا جان! به خدا می‌میرم!» و امام زمان (ع) می‌فرمایند: «اگر این طور نبود، هفته‌ای یک ما را نمی‌دیدی!».

میثم مطیعی مداح جوان و انقلابی کشورمان در صفحه اینستاگرام خود با انتشار پستی از زبان مرحوم حاج آقا مجتبی تهرانی، روایتی را از سید کریم پینه دوز نقل میکند که متن آن به شرح زیر است:

"پیر و مراد ما مرحوم آیت الله حاج آقا مجتبی رحمة الله علیه می‌فرمود:
«شخصی بود در تهران معروف به سیدکریم پینه دوز ( سیدعبدالکریم کفاش) من بچه کوچکی بودم و شَبحی از او یادم هست. از اولیای خاص خدا بود که علمای بزرگ سرسپردۀ او بودند. این شخص منزل ما می‌آمد و همه می‌دانستند که خدمت امام زمان (صلوات الله علیه) می‌رسد. به این معنا که حضرت به سراغ او می‌آمدند. او پینه دوز بود؛ یعنی کفش تعمیر می‌کرد، گیوه درست می‌کرد و گیوه‌ها را تعمیر می‌کرد که شغل سطح بالایی نبود و درآمد زیادی هم نداشت و وضع‌اش هم از نظر مادی خوب نبود.

من از پدرم (مرحوم آیت الله حاج میرزا عبدالعلی تهرانی) شنیدم که بعضی از شبهای جمعه امام زمان صلوات الله علیه می‌آمدند پیش این شخص. خود این شخص نقل کرده بود که یک دفعه حضرت تشریف آوردند و به من فرمودند فلانی می‌آیی برویم کربلا؟ گفتم بله آقا. می‌گوید در خدمت حضرت رفتیم کربلا، و نقل کرده بود که چگونه رفتیم و چه قضایایی اتفاق افتاد تا رسیدیم به کربلا بعد هم رفتیم حرم امام حسین (صلوت الله علیه) را زیارت کردیم و بعد هم برگشتیم و رفت و برگشت‌مان هم مثلاً یک ساعت هم نشد. اين ولي خدا یک تکه نباتی را که ظاهراً امام زمان (صلوات الله علیه) به او داده بودند را به منزل ما آورد که یک مقداری از آن نبات نصیب من شد و من هم یک وقتی این را عرض کردم که بعید می‌دانم خداوند متعال در روز قیامت بدن من را بواسطه آن نباتی که از آن طریق به من رسیده است در آتش جهنم بسوزاند اگر چه من آن موقع کوچک و بچه بودم...»

این جریان را مرحوم حاج آقا مجتبی فرموده بود. یک بار از یکی از نزدیكان حاج آقا مجتبی شنیدم که بخشی از آن نبات متبرک نصیب مرحوم آیت الله حاج آقا مرتضی تهرانی نیز شده بود. کمتر دیده‌ایم یک خانواده، چند ستاره داشته باشد. رحمت و رضوان خدا بر روح مرحوم آیت الله میرزا عبدالعلی تهرانی که این دو برادر بی‌نظیر را برای تربیت اخلاقی جوانان امروز به یادگار گذاشت".

پینه دوزی که شبهای جمعه به همراه امام زمان به کربلا می رفت پینه دوزی که شبهای جمعه به همراه امام زمان به کربلا می رفت پینه دوزی که شبهای جمعه به همراه امام زمان به کربلا می رفت پینه دوزی که شبهای جمعه به همراه امام زمان به کربلا می رفت پینه دوزی که شبهای جمعه به همراه امام زمان به کربلا می رفت پینه دوزی که شبهای جمعه به همراه امام زمان به کربلا می رفت پینه دوزی که شبهای جمعه به همراه امام زمان به کربلا می رفت

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «پینه‌دوزی که شب‌های جمعه به همراه امام زمان به کربلا می‌رفت +تصاویر»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..