تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




فرش‌های دستباف و ماشینی حرم مطهر رضوی نونوار شدند

قدس آنلاین:مدیرعامل شرکت فرش آستان قدس رضوی از نونمایی فرش‌های دستباف و ماشینی حرم مطهر رضوی توسط این شرکت خبر داد.

به گزارش قدس آنلاین، غلامرضا باغشنی به آستان نیوز بیان کرد: طی ۴ ماه ابتدای سال ۱۳۹۷، مساحت ۶۲ هزار و ۶۱۰ متر مربع از فرش‌های حرم مطهر رضوی نونما شده است.
وی ادامه داد: از میان فرش‌های نونما شده، تعداد ۹ هزار و ۲۳ تخته به متراژ ۶۱ هزار و ۱۱۰ متر مربع فرش ماشینی و تعداد ۶۳ تخته به متراژ هزار و ۵۰۰ متر مربع فرش دستباف بوده است.
باغشنی درباره بخش‌های مفروش شده با استفاده از فرش‌های جدید گفت: بیشتر فرش‌های ماشینی که ابعاد ۳ × ۲ متر مربع دارند در صحن‌های مقدس اماکن متبرکه پهن می‌شود و سایر فرش‌های ماشینی با ابعاد مختلف و همینطور فرش‌های دستباف برای مفروش کردن مکان‌هایی اعم از رواق‌ها، شبستان‌ها، آسایشگاه‌ها و دفاتر اداری در اماکن متبرکه، سازمان‌ها، مجتمع‌ها و اداره‌های سطح شهر مشهد که وابسته به آستان قدس رضوی می‌باشد و مساجد بین راهی شهرستان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.
وی با بیان این که از ابتدای سال جاری، ۲۶ هزار ۵۳۷ متر مربع فرش جمع‌آوری و از رده خارج شده است، افزود: از این میان، ۲۴۵ متر مربع فرش دستباف و ۲۶ هزار و ۳۲۸ متر مربع فرش ماشینی بوده است.
باغشنی ادامه داد: این فرش‌ها پس از رده خارج شدن برای فروش به نمایشگاه انتقال می یابد.
وی درباره جنس، ابعاد و رنگ فرش‌های جدید گفت: در فرش‌های دستباف از پشم داخلی برای بافت و پنبه داخلی برای تار و پود و نیز رنگ‌های طبیعی داخلی استفاده می‌شود.
مدیرعامل شرکت فرش آستان قدس رضوی ادامه داد: جنس فرش‌های ماشینی نیز صددرصد آکرلیک و با استفاده از رنگ‌های بایر آلمان است که بیشتر آن ها ابعاد ۳ × ۲ می باشند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «فرش‌های دستباف و ماشینی حرم مطهر رضوی نونوار شدند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..