تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




افشای اطلاعاتی از کایرین ۹۸۰ هواوی با حداکثر سرعت کلاک ۲.۸ گیگاهرتز

هواوی که تاکنون چندین گوشی هوشمند را همراه با چیپست کایرین ۹۷۰ روانه بازار کرده است ظاهرا در نظر دارد چیپست پرچمدار بعدی خود یعنی کایرین ۹۸۰ را در جریان نمایشگاه IFA 2018 که قرار است شهریور ماه در برلین برگزار شود، رونمایی کند. روز گذشته گزارش تازه ای منتشر شد دال بر اینکه حداکثر ظرفیت کایرین ۹۸۰ برابر با ۲.۸ گیگاهرتز خواهد بود و سیستم روی چیپ آن نیز بر مبنای تکنولوژی ۷ نانومتری توسط شرکت TSMC توسعه داده می شود.

پیش بینی ها حکایت از آن دارند که کایرین ۹۸۰ احتمالا چهار هسته کورتکس A77 و چهار هسته کورتکس A55 دارد. علاوه بر این، براساس برخی شایعات هواوی در نظر دارد برای نخستین بار پردازنده گرافیکی اختصاصی خود را هم در این چیپست به کار ببرد. گفته می شود عملکرد این GPU حدودا ۱.۵ برابر آدرنو ۶۳۰ خواهد بود که در اسنپدراگون ۸۴۵ مورد استفاده قرار گرفته است.

کایرین ۹۸۰ احتمالا از پردازنده گرافیکی اختصاصی هواوی بهره خواهد برد

اوایل امسال HiSilicon که از جمله شرکت های تحت مالکیت هواوی به شمار می رود Balong 765 را به عنوان نخستین چیپ پشتیبانی کننده از LTE Cat. 19 معرفی کرد که بیشینه سرعت دانلود ۱.۶ گیگابیت بر ثانیه را برای آن به ارمغان خواهد آورد. حال گمانه زنی ها حکایت از آن دارند که کایرین ۹۸۰ نیز احتمالا از همین چیپ بهره می گیرد.

درست مانند کایرین ۹۷۰ که پیشتر همراه با یک پردازنده عصبی ارائه شده بود کایرین ۹۸۰ نیز که قرار است جایگزین این تراشه باشد به نسل دوم این پردازنده مجهز می گردد تا عملکرد آن در زمینه هوش مصنوعی را به میزان قابل توجهی ارتقاء دهد.

شرکت Cambricon Technologies که پیشتر همکاری هایی در زمینه ساخت این پردازنده عصبی برای کایرین ۹۷۰ با های سیلیکون داشته قرار است که تولید نسل دوم از این چیپ را بر عهده بگیرد و آنطور که ادعا شده این چیپ قادر است ۵ تریلیون محاسبه را به ازای هر وات انرژی به انجام برساند. اضافه کنیم که این چیپ بسته به توان پردازشی مورد نیاز در قالب نسخه های دو، چهار و هشت هسته ای ساخته خواهد شد. علاوه بر این، گوشی های بهره مند از این چیپ نیز به تکنولوژی شتاب گرافیکی GPU Turbo مجهز می گردند.

میت ۲۰ و میت ۲۰ پرو احتمالا نخستین اسمارت فون هایی هستند که همراه با کایرین ۹۸۰ از راه می رسند. اوایل امسال نیز نتایج تست بنچمارک AnTuTu متعلق به کایرین ۹۸۰ که در میت ۲۰ پرو مورد استفاده قرار گرفته بود در فضای مجازی منتشر شد و به امتیاز فوق العاده ۳۵۶.۸۱۹ برای آن اشاره داشت.

کایرین ۹۸۰

هواوی اخیرا کایرین ۷۱۰ را به عنوان جایگزینی برای کایرین ۶۵۶ ارائه کرده و گوشی نوا 3i هم که اخیرا توسط این شرکت چینی معرفی گردید اولین موبایلیست که از این چیپ میان رده ۱۰ نانومتری بهره می گیرد. این چیپ چهار هسته کورتکس A73 با سرعت کلاک ۲.۲ گیگاهرتز و چهار هسته کورتکس A53 نیز با سرعت کلاک ۱.۷ گیگاهرتز دارد. کایرین ۷۱۰ در کنار پردازنده گرافیکی Mali G5 خود عملکردی تا ۱.۳ برابر کایرین ۶۵۹ را به نمایش می گذارد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «افشای اطلاعاتی از کایرین ۹۸۰ هواوی با حداکثر سرعت کلاک ۲.۸ گیگاهرتز»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..