تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بانک قرض الحسنه مهر ایران از منظر فعالان آموزش و پرورش

به گزارش شمانیوز»با توجه به نقش بنیادی و هدایت‌کننده آموزش و پرورش بانک قرض الحسنه مهر ایران در راستاي توسعه عدالت تحصيلي در مناطق روستايي و عشايري ۱۷ استان کمتر برخوردار کشور ضمن شناسايي دانش آموزان مستعد، تسهيلات اعطا مي‌كند. اين مهم و فعاليت‌هاي حمايتي ديگر بانك قرض الحسنه مهر ايران در حوزه آموزش و پروش موجب توجه مسئولين ارشد اين حوزه خطير شده كه در اين خصوص نكاتي را نيز ابراز داشتند.

به گزارش روابط عمومی بانک قرض الحسنه مهر ایران، در مدت فعالیت بانک قرض الحسنه مهر ایران، توجه به حوزه آموزش و پرورش از جمله سياست‌هاي عملکردي بوده که با اهتمام به انجام هرچه بهتر آن سبب توجه مسئولين به اين عملكرد شده است؛ فلذا توصيه‌ها و نكاتي را ايراد كردند.

در ادامه مروری داریم بر نکات و توصیه‌های مطروحه توسط مسئولين ارشد کشور پيرامون فعاليت بانک قرض الحسنه مهر ايران در حوزه آموزش و پرورش:

حمایت از دستاوردهای علمی دانش آموزان بی‌بضاعت

علی زرافشان، معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش‌وپرورش بر نقش حمایتی بانک قرض‌الحسنه مهر ايران از دستاوردهاي علمي دانش آموزان بي‌بضاعت تأکيد کرد.

زرافشان ضمن اشاره به مسئولیت‌های اجتماعی دولت در راستای توليد دستاوردهاي علمي دانش آموزان مناطق محروم کشور و نقش خدمات و بسته‌هاي حمايتي بانک قرض‌الحسنه مهر ايران در توانمندسازي اقشار آسيب‌پذير جامعه بيان داشت: دانش آموزان در سراسر کشور توانسته‌اند، توانمندي علمي خود را نشان دهند، اما بسياري از دستاوردهاي آنان نيازمند حمايت بيشتر دستگاه‌هاي مختلف است تا جنبه‌هاي توليدي پيدا کند.

وی افزود: در حال حاضر مدارس کشور ضمن تعلیم و تربیت دانش آموزان تلاش می‌نمايند تا استعدادها و علاقه‌هاي دانش آموزان را شناسايي کرده و زمينه شکوفايي آنان را فراهم سازند.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش‌وپرورش تصریح کرد: یکی از عوامل افت تحصيلي دانش آموزان بخصوص در مناطق کمتر برخوردار کشور وضعيت اقتصادي خانواده‌هاست. مسلماً خانواده‌اي كه از توانايي مادي كمي برخوردار است قادر نخواهد بود بسياري از امكانات و نيازهاي اساسي آموزشي و تحصيلي فرزندان خود را تأمين كند.

وی ادامه داد: این ضعف مالی ازلحاظ جسمی و رواني بر کودک تأثير منفي خواهد داشت. نداشتن امکانات تحصيلي سبب مي‌شود به‌تدريج انگيزه تحصيلي دانش‌آموز پايين بيايد و اين امر باعث دل‌زدگي او از درس‌ومشق و نهايتاً افت تحصيلي و ترک تحصيل او شود.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش‌وپرورش با اشاره به گام‌های مؤثر و بی‌بدیل بانک قرض‌الحسنه مهر ايران براي رفع محروميت و کمک به افراد مستضعف جامعه خصوصاً در مناطق محروم کشور اظهار داشت: نبايد اجازه دهيم فردي به دليل فقر مالي از تحصيل بازمانده و بي‌سواد بماند. دانش آموزان بي‌بضاعتي، گاهي به دليل نداشتن اقلام تحصيلي و پوشاك موردنياز مجبور به ترك تحصيل مي‌شوند؛ ازاين‌رو بر تمامي خيرين، دستگاه‌ها، سازمان‌ها و نهادهاي دولتي و خصوصي ضروري است تا همانند بانك قرض‌الحسنه مهر ايران در مسير حمايت از دانش آموزان مناطق محروم گام بردارند.

زرافشان با تأکید به اهمیت نظام آموزشی و نقش مؤثر دانش آموزان به‌عنوان آینده‌سازان هر کشوري تصريح کرد: همه متصديان آموزش‌وپرورش در تلاش هستند تا با کمك خيرين جامعه با ايجاد شرايط مناسب تحصيلي براي تمامي دانش آموزان، سطوح عدالت تحصيلي را در اقصي نقاط كشور گسترش دهند.

توانمندسازی و تأمین مایحتاج ضروری معلمان و فرهنگيان جامعه

دستورانی، مدیرکل آموزش‌وپرورش سمنان، ضمن قدردانی از اقدامات مؤثر این بانک براي ترويج و اشاعه فرهنگ قرض‌الحسنه در کشور بيان داشت: بانکداري در بستر قرض‌الحسنه يكي از ابعاد توسعه بانكداري اسلامي است كه سرآمد ساير حوزه‌ها در توانمندسازي نيازمندان است.

دستورانی افزود: سطح فرهنگی هیچ جامعه‌ای بالاتر از سطح کلاس و مدرسه نيست و مهم‌ترين خطر براي رسيدن به سطح بالاي فرهنگي از بين رفتن انگيزه در معلمان است که اين چالش جز از طريق رفع دغدغه‌هاي معيشتي فرهنگيان عزيز و زحمتکش ميسر نخواهد شد.

مدیرکل آموزش‌وپرورش سمنان ادامه داد: خدمات و طرح‌های تسهیلاتی بانک قرض‌الحسنه مهر ايران کمک شايسته‌اي به توانمندسازي و تأمين مايحتاج ضروري معلمان و فرهنگيان جامعه كرده است و اميدواريم تا اين همكاري‌ها در سطح وسيع‌تري ادامه پيدا كند.

حمایت از روند علمی جامعه

ناصری، مدیرکل آموزش‌وپرورش اردبیل گفت: معلمان به‌عنوان مؤثرترین عضو در نظام تعليم و تربيت، نقش شايسته و مطلوبي در ارتقاء کيفيت آموزش‌وپرورش و تحقق جامعه صالح ايفا مي‌کنند و حمايت بانک قرض‌الحسنه مهر ايران از جامعه فرهنگي بي‌بديل است.

ناصری همچنین ضمن تقدیر از تلاش‌ها و اقدامات مهم و مؤثر بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در راستاي حمايت از روند علمي جامعه، توزيع بيش از ۳۳ هزار بسته آموزشي و بهداشتي با هدف توسعه عدالت تحصيلي، احداث مدارس در مناطق زلزله‌زده و پرداخت تسهيلات به کارکنان وزارت آموزش‌وپرورش را شايان توجه دانست.

منبع: روابط عمومی بانک مهر ایران




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بانک قرض الحسنه مهر ایران از منظر فعالان آموزش و پرورش»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..