تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




۱۸ نکته‌ای که باید درباره لیگ هجدهم بدانید

وبسایت نود: در فاصله سه روز مانده به شروع لیگ ۱۸ نکته آماری درباره لیگ برتر ایران مرور شده است؛

۱-لیگ اولی

در بین ۱۶ تیم حاضر در لیگ برتر تنها نساجی مازندارن لیگ برتر اولی است. سپیدرود رشت، ماشین سازی تبریز و نفت مسجد سلیمان دومین حضورشان را تجربه می کنند. استقلال، پرسپولیس، سایپا، ذوب آهن و سپاهان در هر ۱۷ دوره حاضر بودند.

۲- طلسم ذوب و تراکتور

سپاهان با ۵ قهرمانی پرافتخارترین تیم لیگ برتر است. پرسپولیس چهار بار قهرمان شده و استقلال سه مرتبه. فولاد دو بار جام قهرمانی را بالای سر برده است. سایپا، استقلال خوزستان و پاس تهران هم سابقه یک قهرمانی دارند. ذوب آهن و استقلال هم با چهار نایب قهرمانی در این زمینه رکورددارند. در بین تیم های پرامتیاز لیگ تنها ذوب آهن قهرمان لیگ برتر نشده است. آیا ذوبی‌ها می‌توانند این طلسم را بشکنند؟ تراکتورسازی هم دیگر بزرگی است که قهرمان نشده است. پرسپولیس اگر از قهرمانی خود دفاع کند به پرافتخارترین تیم تاریخ تیارخ لیگ برتر تبدیل می‌شود چراکه نایب قهرمانی‌هایش از سپاهان بیشتر است.

۳- کم کردن فاصله با استقلال

استقلال با کسب ۹۳۰ امتیاز بیشترین امتیاز را در تاریخ لیگ برتر کسب کرده است. پرسپولیس هم با ۸۸۰ امتیاز در رده دوم قرار دارد. استقلال حالاحالاها این صدرنشینی را حفظ خواهد کرد. سایر تیم ها فقط می توانند فاصله شان را با استقلال کم کنند.

۴- پایان اقتدار تهران

در این دوره لیگ برتر یک اتفاق بی‌ سابقه رخ داده است. استانی به غیر از تهران دارای چهار نماینده در لیگ برتر است. با صعود نفت مسجد سلیمان به لیگ برتر و نیفتادن استقلال خوزستان، استان خوزستان حالا دارای چهار نماینده است؛ فولاد و استقلال خوزستان، نفت مسجد سلیمان و نفت آبادان. تهران هم با سقوط نفت تهران با چهار تیم در لیگ حاضر است؛ استقلال، پرسپولیس، پیکان و سایپا. این برای اولین بار در تاریخ است که استان دارای تهران بیشترین نماینده را در لیگ برتر ندارد.

۵- مردان کلین‌شیت

مهدی رحمتی با ۱۶۸ کلین شیت، رکورددار کلین شیت در لیگ برتر است. بعد از او نوبت به رحمان احمدی با ۹۹ کلین شیت می رسد. رحمتی این فرصت را دارد که رکورد خود را بهبود ببخشد. احمدی هم می تواند در تیم جدیدش پارس جنوبی صدمین کلین شیت را جشن بگیرد.

۶- رسیدن به ثبات

در تاریخ لیگ برتر بارها تعداد تیم های لیگ تغییر کرده است. در سه دوره ابتدایی با ۱۴ تیم برگزار شد. سپس سه دوره لیگ ۱۶ تیمی داشتیم. برای لیگ هفتم با دلایل سیاسی تعداد تیم ها به ۱۸ رسید. شش دوره لیگ با ۱۸ تیم برگزار شد و از لیگ سیزدهم با کاهش تیم ها لیگ دوباره ۱۶ تیمی شد. لیگ هجدهم ششمین فصل متوالی است که لیگ برتر با ۱۶ تیم برگزار می شود. آیا قرار است ثبات برای همیشه به لیگ برتر برگردد؟

۷- قهرمانی هفتم

جلال حسینی با شش قهرمانی پرافتخارترین بازیکن تاریخ لیگ برتر است. پس از او محرم نویدکیا با ۵ قهرمانی قرار دارد. کاپیتان پرسپولیس می تواند در این فصل به قهرمانی هفتم خود برسد.

۸-تنها آقای گل

در بین آقای گلهای ۱۷ دوره گذشته لیگ برتر تنها علی علیپور در لیگ هجدهم حاضر است. مهاجم پرسپولیس اگر در این فصل هم آقای گل شد، ضمن اینکه به دومین آقای گلی خود می‌رسد برای چهارمین فصل متوالی این عنوان را برای پرسپولیسی‌ها حفظ می کند. رضا عنایتی سه بار آقای گل شده است. کریم انصاری فرد و مهدی طارمی هم دوبار عنوان آقای گلی را از آن خود کردند.

۹- رسیدن به برد نهم

رکورد برد متوالی در لیگ ایران ۹ برد است. پرسپولیس در پایان لیگ ششم و آغاز لیگ هفتم و سپاهان در پایان لیگ دهم و آغاز لیگ یازدهم ۹ بازی را پست سرهم بردند. برد متوالی در یک فصل هم به سپاهان با هشت برد پیاپی تعلق دارد. پیکان فصل قبل تا ۷ برد متوالی پیش رفت و متوقف شد.

۱۰- باکیفیت‌ترین قهرمان

رکورد کسب امتیاز در لیگ برتر ۶۷ امتیاز است. استقلال و سپاهان در لیگ ۱۸ تیمی به این امتیاز رسیدند. در لیگ ۱۶ تیمی هم پرسپولیس به ۶۶ امتیاز رسید که با کیفیت ترین قهرمان تاریخ لیگ برتر به شمار می رود. پرسپولیس فصل قبل هم فرصت رکوردشکنی دوباره داشت که از فرصتش استفاده نکرد. بدترین تیم تاریخ هم استقلال اهواز با کسب ۱۳ امتیاز در ۳۰ بازی بوده است.

۱۱- خلق رکورد جدید

در بین بازیکنان حاضر در لیگ هجدهم مهدی رحمتی با ۴۲۰ بازی رکورددار است. رکورددار بازی در لیگ برتر ابراهیم صادقی با ۴۳۷ بازی است. رحمتی اگر در این فصل دروازه بان اول استقلال باشد می تواند رکورددار بازی در لیگ برتر شود. جلال حسینی هم چنین شانسی دارد.

۱۲- پیشتازی خلعت

در بین بازیکنان حاضر در لیگ هجدهم محمدرضا خلعتبری با ۷۲ گل در صدر قرار دارد. محمد قاضی هم ۶۷ گل زده است. رضا عنایتی با ۱۴۹ گل بهترین گلزن تاریخ لیگ برتر است. بعید است رکورد او شکسته شود. مهدی رجب زاده و آرش برهانی گلزنان دوم و سوم تاریخ لیگ برتر به شمار می‌روند که هر دو کفش ها را آویخته‌اند.

۱۳-شکست ناپذیرها

رکورد شکست ناپذیری در لیگ برتر ۲۱ هفته است. سپاهان در لیگ دهم این رکورد را ثبت کرد و پرسپولیس در لیگ پانزدهم موفق به تکرار آن شد. قرمزها در فصل گذشته هم برای شکستن این رکورد خیز برداشتند اما موفق نشدند. استقلال با هشت بازی بدون باخت پای به لیگ هجدهم می‌گذارد و برای خلق یک رکورد جدید به ۱۴ بازی دیگر نیاز دارد.

۱۴- ترین‌ها

سایپا با ۱۷۴ شکست، بیشترین باخت را در تاریخ لیگ برتر به نام خود ثبت کرده است. جالب اینکه بیشترین تساوی هم به سایپا با ۱۸۱ تساوی اختصاص دارد. این تیم با ۵۹۹ گل خورده بیشترین گل خورده را هم به نام خود ثبت کرده است. استقلال با ۲۵۵ برد و ۷۴۱ گل زده در این دو مورد بهترین آمار را از خود به جا گذاشته است. این رکوردها احتمالا در پایان لیگ هجدهم هم در اختیار سایپا و استقلال باقی می ماند. کمترین گل زده تاریخ لیگ برتر هم با ۱۸ گل از آن ماشین سازی و استقلال رشت است. ماشین سازی می تواند با حضور دوباره در لیگ برتر به گلهای خود اضافه کند.

۱۵- سومین هدیه

ماشین‌سازی با در اختیار گرفتن سهمیه گسترش فولاد تبریز لیگ برتری شد. این برای سومین بار است که چنین اتفاقی رخ می‌دهد. فولاد خوزستان یک مرتبه با سهمیه سپاهان نوین، لیگ برتری شد. استقلال اهواز هم با سهمیه فولاد نوین پای به لیگ برتر گذاشت. در ۱۷ دوره گذشته چند حضور عجیب دیگر هم مشاهده شد. صنعت نفت آبادان با حکم انضباطی به لیگ برتر بازگشت. پاس تهران به همدان و پیکان به قزوین منتقل شد.

۱۶- بدون بازمانده

در لیگ هجدهم هیچ کدام از گلزنان اولین دوره لیگ برتر حضور ندارند. مهدی رجب زاده، ایمان مبعلی، حسین بادامکی، محمد نصرتی و محمد غلامی در لیگ هفدهم بازی کردند. مبعلی البته بدون تیم است و شاید در این روزها دوباره لیگ برتری شود تا به تنها بازمانده گلزنان دوره اول لیگ تبدیل شود. از بین بازیکنان لیگ هجدهم فقط مهدی رحمتی سابقه بازی در تمامی ادوار لیگ برتر را دارد.

۱۷- گلزن‌ترین خارجی

در بین بازیکنان خارجی حاضر در لیگ برتر، لوسیانو پریرا، مهاجم فولاد خوزستان با ۵۸ گل زده بیشترین گل زده را دارد. بهترین گلزن خارجی تاریخ لیگ برتر ادینیو با ۸۲ است. عماد رضا با ۷۰ گل و ابراهیم توره با ۶۰ گل در رده های بعدی قرار دارند. پریرا این فرصت را دارد تا در این به جمع سه گلزن برتر خارجی لیگ برتر وارد شود.

۱۸- بهترین پاسورها

محمدرضا خلعتبری دارای یک رکود دیگر هم در تاریخ لیگ برتر هست. او با ۷۰ پاس گل بهترین پاسور تاریخ لیگ است. پس از خلعتبری، نوبت به خسرو حیدری با ۶۲ پاس می رسد. در کارنامه احسان حاج صفی ۵۸ پاس گل دیده می شود. خلعتبری و حیدری، هر دو در لیگ هجدهم حاضرند و می‌توانند به رقابت خود ادامه دهند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «۱۸ نکته‌ای که باید درباره لیگ هجدهم بدانید»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..